וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויהי חושך

הדס ריבק

19.10.2010 / 12:21

אפיקים 2 ו-10 יוחשכו לתקופה עליה יחליט שר התקשורת עם המעבר לרשיונות, כך החליטה ועדת כלכלה. נציגי HOT ו-yes מתנגדים: "מפקיעים מאיתנו שבעה אפיקים"

באפיקים 22 ו-10 לא יעשה שימוש בערוצים בהם משודרות פרסומות, או חדשות, או מאפיינים אחרים עליהם יחליט שר התקשורת. כמו כן לא יעשה באפיקים אלה שימוש לתקופה עליה יחליט שר התקשורת. כך החליטה היום ועדת הכלכלה של הכנסת בדיון בחוק הרשיונות. מ

שמעות הדבר היא שיכולתן של HOT ו-yes להחליט על השימוש באפיקים אלה תהיה מוגבלת ביותר וגם זאת, רק לאחר שתסתיים תקופת ההחשכה של אפיקים אלה, עליה יחליט שר התקשורת. נציגי HOT ו-yes בדיון התנגדו לכך כצפוי: "אתם מפקיעים לנו חמישה ערוצים ואז מפקיעים לנו עוד שניים".

סמנכ"ל התוכן והרגולציה של HOT יורם מוקדי אמר בדיון: "לא אנחנו יזמנו את הבקשה לרצף אפיקים. כרגע מבקשים מאיתנו רצף של אפיקים במקום הכי אסטרטגי. זה יוצר לנו בעיה קשה כי כרגע יש ערוצים שמשדרים שם. מליון וחצי בתי אב צורכים ערוצים ברצף. בסוף מסתכלים על האינטרס הצר של כל ערוץ ולא מסתכלים על האינטרס של הלקוח. ברור שיש עיקרון שאם מפקיעים לי משהו אני אוכל להשתמש במה שקודם הפקיעו. לא יכול להיות שלא אוכל להשתמש בו עכשיו חצי שנה".

כחלון: "אין לנו כוונה לפגוע בחברות החדשות"

שר התקשורת ביקש לדחות את הדיון במעמדן של חדשות 2 וחדשות 10 במסגרת החוק החדש: ""אין לנו שום כוונה לפגוע בחברות החדשות. אנחנו לא רוצים להחליש את חברות החדשות, ולא רוצים לצמצם אותם". דבריו של השר כחלון באו גם על רקע דברים שאמר מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס בדיון הקודם של הוועדה, כי החוק עלול להביא לצמצום חברת החדשות ולפיטורי 400 עובדים.

כחלון אמר: "אנחנו מנסים למצוא את הדרך החוקית איך להשאיר את חדשות 2 בידיים של רשת וקשת ואת חדשות 10 בידיים של ישראל 10 ושימשיכו לעשות חדשות כמו שעשו עד היום. אנחנו צריכים זמן לצורך העניין הזה ואנחנו נטפל בזה". יושב ראש ועדת הכלכלה, חבר הכנסת אופיר אקוניס ביקש מהשר להגיע להסכמה בנושא עד לדיון הוועדה בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully