וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר של ערב חדש

אמילי גרינצווייג

19.10.2010 / 15:15

דן מרגלית חוזר להגיש את "ערב חדש" מיום חמישי הקרוב, זאת לאחר שהושגה פשרה בעתירתו נגד החשב הכללי והטלוויזיה החינוכית. במקביל, חודש המכרז הפומבי, אותו ניסה מרגלית לעצור

פשרה בין דן מרגלית למשרד האוצר. הליך המכרז הפומבי לתפקיד מנחה "ערב חדש" יחודש ומרגלית יחזור לשמש כמגיש "ערב חדש" למשך שלושה חודשים ועד תום הליך המכרז.

כמו כן, הצהירו נציגי משרד האוצר כי מעתה יחול תהליך מכרזי על כל תפקיד דומה בשידור הממלכתי. הצדדים פנו היום יחדיו לבית המשפט, על מנת שייתן תוקף של פסק דין להסכם שהושג. מרגלית הצהיר כי בכוונתו להתמודד במכרז החדש ע"י הגשת מועמדותו.

מרגלית הגיש לפני חודש תביעה כגד החינוכית והחשב הכלל, בה דרש כי בית המשפט יורה על המשך קיום תהליכי המכרז המקורי לאיתור מנחה לתוכנית "ערב חדש", זאת נוכח הפרות שבוצעו, לכאורה, בדיני המכרזים, כן דרש כי בית המשפט יורה על השבתו המיידית של מרגלית להנחיית התוכנית עד קבלת החלטה במכרז. לאחר חודש וחצי, שבו נמנע מדן מרגלית להגיש את תכנית האקטואליה "ערב חדש" של הטלוויזיה החינוכית ובעקבות צו ביניים שעצר את המכרז החדש להנחיית התוכנית, התקבלה דרישתו של מרגלית לבטל את השעייתו מ"ערב חדש" והוא יגיש את התוכנית כבר ביום חמישי הקרוב.

על פי הסיכום, מרגלית יחזור להגשת התכנית למשך שלושה חודשים, עד תום תהליך המכרז. על פי ההסכם שהושג בין הצדדים, חוזר מרגלית באופן מידי להנחיית התכנית ותימשך עד אשר יסתיים תהליך המכרז להנחיית התוכנית. במקביל, מסיר מרגלית את התנגדותו למהלך המכרז החדש, ומאפשר בכך את קיומו.

דן מרגלית מסר בתגובה: "חשבתי אז ואני עדיין מחזיק בדעה, שקיום מכרזים פומביים, לאיוש תפקיד מנחה, הינו מעוות וחסר הגיון. יחד עם זאת, ועל מנת למנוע לזות שפתיים, הסכמתי להתמודד במכרז שיצא לפני כחודש. מאותה סיבה בדיוק הסכמתי גם היום להתמודד במכרז החדש. ההתעקשות לא להחזירי לתפקיד, עד שייקבעו תנאי המכרז הבא, הייתה התנכלות לשמה, כמו כן התערבותו של החשב לאחר פתיחת המעטפות, הייתה מעשה חמור. יחד עם זאת, ערב חדש היא ביתי העיתונאי. אני מרוצה, לפיכך, מהסיכום המאפשר לי לחזור מיד לעבודתי".

עורכי הדין של מרגלית, אמנון זכרוני וברי רוזנטל, מסרו: "אנו שבעי רצון מהסיכום שהושג בין הצדדים. היה ברור מפסק הדין לצו הביניים שההחלטה הסופית של בית המשפט תראה באופן בו בוצע המכרז הפומבי, הליך לא תקין. אנו שמחים שנציגי משרד האוצר הבינו זאת ופעלו בצורה כזו שאפשרה לאחד מבכירי העיתונאים, לשוב לעבודתו בהקדם".

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה:"הטלוויזיה החינוכית תיישם כל החלטה של הפרקליטות והחשב הכללי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully