וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ דחה את עתירות זכייניות ערוץ 2 ואיגודי היוצרים

אמילי גרינצווייג

27.10.2010 / 12:05

איגודי היוצרים עתרו ב-2007 לביטול הזיכיון של קשת ורשת עקב אי עמידתן במחויבויות, והזכייניות טענו כי צעדי הפיקוח והאכיפה נגדן אינם תקינים

בית המשפט העליון דחה היום את עתירות איגודי היוצרים וזכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, נגד הרשות השנייה. מדובר בעתירות שהוגשו בשנת 2007, בגין דו"ח הרשות משנת 2006 על עמידת הזכייניות במחויבויות שלהן.

עיקר טענת איגודי היוצרים הייתה כי יש לבטל את זיכיונן של הזכייניות עקב אי עמידתן במחויבויות. בעתירת קשת ורשת טענו הזכייניות כי צעדי הפיקוח והאכיפה שננקטו נגדן על ידי הרשות נעשו בחוסר סמכות וכי כללי 2004, לפיהם נבחנו הזכייניות, לא קיבלו תוקף מחייב. כן טענו הזכייניות טענות בדבר אפליה לעומת ערוץ 10, אי הכרה בהוצאות עודפות, תיקון כללי הפרסומות, חוקיות הסנקציות הכלכליות שהוטלו עליהן וקביעות הרשות בדבר סיווג תכניות סוגה עילית.

יחד עם זאת, מתח בית המשפט ביקורת על התנהלותה של הרשות, ולא פסק צו להוצאות בעתירת ארגוני היוצרים, לעומת זאת, זכייניות ערוץ 2 חויבו, כל אחת, בתשלום שכר טרחת עורך דין בסך 25 אלף שקלים.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השניה אמר בתגובה: "הרשות השנייה פועלת מאז ומתמיד ברשות ובסמכות וכן באופן מקצועי וענייני. עניין זה מקבל גיבוי נרחב בפסק הדין. סוגיית הכללים טופלה והם פורסמו ברשומות כנדרש. כמו כן, ננקטות פעולות נרחבות להקדמת הדו'חות השנתיים וכך היה בשנה זו. להערכתנו התרבות הישראלית והציבור יצאו נשכרים מהתהליכים שיבואו לידי ביטוי בעקבות פסיקה זו. יש להדגיש שכבר בשנת 2009 ובשנת 2010 מתקיימת השקעה נרחבת ביצירה ובמסך בהתאם לדרישות ובהיקפים גדולים. כעת יש להפנות את תשומת הלב להעמקת השיח והדיאלוג בתחום התוכן והאחריות הציבורית והתרבותית של גופי השידור בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully