וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והרי שידורינו: מ-19:00, שידורים חוזרים

אמילי גרינצווייג

27.10.2010 / 17:01

בעקבות החלת שעון הנוכחות והפסקת תשלום שעות נוספות החל ב-1 בנובמבר, הנחה מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, להכין לוח שידורים בו תסתיים מהדורת החדשות עד 19:00 ואחריה - שידורים חוזרים מהמחשב

מתכוננים ליום שאחרי ה-1 בנובמבר ברשות השידור? במכתב שהעביר היום מנהל הטלוויזיה בפועל, מושון מצליח, למנהלי חטיבת החדשות והתוכניות, יורם כהן ואלי בבא, וכותרתו "הפעלת שעון נוכחות 1.11.10", נכתב כי על פי הנחיית מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, שהתקבלה היום – החל מה-1 בנובמבר לוח השידורים יתוכנן כך ששידור מהדורת החדשות יהיה בשעה 18:00 או 18:30, והחל בשעה 19:00 ישודרו שידורים חוזרים באמצעות המחשב.

מוקדם יותר, העבירו ועדי העובדים ברשות מכתב לחברי מליאת רשות השידור בו נטען כי החלת שעון הנוכחות והפסקת תשלום שעות נוספות תביא להפסקת השידורים. במכתב, שעותק ממנו הועבר גם למבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, הוועדים טוענים כי הוראת האוצר בדבר החלת השעון והפסקת התשלומים ב-1 בנובמבר אינה חוקית ואינה מחייבת את הגופים המוסמכים ברשות, כיוון שלא קיבלה את אישור הגורמים המוסמכים ברשות.

לדבריהם מדובר ב"הוראה שנועדה ליצור לחץ לא הוגן ולא חוקי של מי שאינו חייב בדין וחשבון לצופים". עוד נכתב כי: "המשמעות הישירה של הוראת האוצר הינה שיבוש משמעותי, עד כדי הפסקת השידורים, הן ברדיו והן בטלוויזיה, ולא בשל סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ארגוני העובדים. כל שינוי בנוהל עבודה ברשות השידור מחייב את אישור מוסדות הרשות לרבות המליאה, ובאין נוהל שכזה הוראה זו אינה תקפה. תפקידכם הוא לשמור על רשות השידור ולא להביא לסגירתה".

עוד כותבים העובדים: "הלחץ של הנהלת רשות השידור הוא מובן, ישנה ביקורת חיצונית העשויה להשפיע על עתידם של חלק ממקבלי ההחלטות, וכל ניסיון להסיח את הדעת דווקא בסמוך לפרסום דו"ח מבקר המדינה הוא ניסיון נפסד וראוי לגינוי ולא לתמיכה. אל תהיו חותמת גומי להחלטות שרירותיות ולא חוקיות".

תגובת רשות השידור: "רשות השידור מחויבת לפעול על פי חוק יסודות התקציב ובכלל זה היא מחויבת לשמור על תקציב מאוזן. הסכמי השכר ברשות יוצרים חריגה ניכרת בהוצאות השכר ברשות עד כדי שיתוקה. הסכמים אלה הם בניגוד למדיניות השכר במשק. בשלוש השנים האחרונות נעשה מאמץ אינטנסיבי להגיע להסכמי שכר חדשים עם איגודי העובדים, לצערנו ועדי העובדים לא הפנימו את גודל המשבר ואינם מגלים נכונות להגיע להסכמות שיובילו להבראת הרשות. הנהלת הרשות החליטה לפעול במשותף עם הממונה על השכר באוצר, לביטול חריגות שכר המאלצות את הרשות לשלם שכר מנופח, בלתי ראוי, ובלתי מוצדק לרבים מעובדיה.

הניסיון הנואל של הועדים לתקוף אישית את מנהלי הרשות, נועד מראש לכישלון. כל פעולות הרשות נבחנו משפטית ומעוגנות בחוק. כל ההנחיות שהוציא מנכ"ל הרשות בישיבה היום, מסתמכות על הסכמי עבודה קיימים ופסיקות בתי משפט, לצערנו ההסכמים הקיימים מאלצים את הרשות לזמן את העיתונאים לעבודה עד השעה 12:00 בצהריים ולא לאחר מכן, בתרחיש זה נאלץ להפסיק את שידורי הערוץ הראשון בשעה 19:00 בערב.

הנהלת הרשות קוראת לעובדיה להצטייד בכרטיסי נוכחות מגנטיים ולציית להוראות ההנהלה, רק כך ניתן יהיה לשלם לעובדים שכר מלא עבור עבודה שנעשתה בפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully