וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדי העובדים ברשות השידור קוראים להנהלה להתפטר

אמילי גרינצווייג

28.10.2010 / 17:46

כל ועדי העובדים ברשות השידור יצאו במכתב בו הם מפרטים את עמדתם בנושא החלת שעון הנוכחות והפסקת התשלום על שעות נוספות החל מה-1 בנובמבר. שקלאר: "קורא לעובדים להתעשת"

במכתב שהוציאו כלל ועדי העובדים ברשות השידור, ביניהם ועדי העיתונאים, הטכנאים והוועד המשולב, קוראים ראשי הועדים להנהלת רשות השידור להתפטר.

במכתב, שמוען גם למבקר המדינה מיכה לינשטראוס, יו"ר ההסתדרות עופר עיני, יו"ר רשות השידור אמיר גילת, מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר, מנכ"ל משרד רה"מ, אייל גבאי ויו"ר אגודת העיתונאים, דני זקן כותבים העובדים: "מתוך דאגה ואחריות לשירות הציבורי, וכדי להבטיח את המשך קיומו הרציף והתקין, התאחדו כל ועדי העובדים ברשות השידור. ויצאו בהחלטה משותפת:

1. נמשיך לשדר ולהפיק כרגיל ולא נאפשר כל עבודה של מי שאינם עובדי רשות השידור
2. נמשיך לעבוד רק על פי ההסכמים הנהוגים כיום
3. אין לנו כל כונה לחבל או לפגוע בשידור הציבורי, אלא למנוע פגיעה בזכויות הציבור, משלמי האגרה וזכויותינו אנו – העובדים.
4. עצם ההודעה של הנהלת רשות השידור על שורת הצעדים המתכוננים ל-1 בנובמבר, כמוה כהודעה באי יכולתה לקיים את השידור הציבורי שהיא אמונה עליו, ועליה להודיע על התפטרותה לפי חוק, ועל הממשלה למנות לאלתר הנהלה חדשה".

מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר מסר בתגובה: "הנהלת הרשות מברכת על כך שוועדי העובדים ברשות מתחילים להפנים את עוצמת המשבר ואת הסכנה לקיומו של השידור הציבורי. הנהלת הרשות עושה כל מאמץ לקיים לוח שידורים בכפוף להסכמים החוקיים שאושרו ע"י הממונה על השכר באוצר כמתחייב על פי חוק יסודות התקציב. הנהלת הרשות קוראת לעובדים להתעשת, לקחת את כרטיסי הנוכחות, לסגל נוהגים של דיווחי אמת, לקבל שכר מלא והוגן תמורת עבודה המבוצעת בפועל ולסייע בידי ההנהלה להבריא את רשות השידור ולשמור על זכויות העובדים. הנהלת הרשות דוחקת בוועדים לחזור לאלתר לשולחן המו"מ במטרה למנוע את המשבר העלול לפגוע בשידור הציבורי ובציבור בכלל".

במקביל, לוואלה! ברנז'ה נודע כי אגודת העיתונאים, בשיתוף עם הוועדים, מכינה סידור עבודה חלופי לסידור העבודה ברדיו, הכולל שעות נוספות, זאת על מנת למנוע פגיעה בשידורי הרדיו. לדברי יו"ר אגודת העיתונאים, דני זקן, "ביום ראשון אנו מתכנסים לישיבת חירום, הנהלת האגודה וועדי העיתונאים ובצהרים נקבע את צעדנו. בשלב זה ההנחיה לעובדים היא להתעלם מכרטיסי הנוכחות ולעבוד כרגיל בהתאם ללוח שיבוצים שיסופק להם".

אתמול הוציא מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, הנחייה לפיה אין לבצע שיבוצים הכוללים שעות נוספות עקב הנחיית האוצר להחיל את שעון הנוכחות החל ב-1 בנובמבר. לפי ההנחיה, שידורי הטלוויזיה יופסקו בשעה 19:00, כאשר לאחר שעה זו ישודרו שידורים חוזרים ולקטים בלבד. ברדיו, מגבלת השעות הנוספת, יוצרת מצב של משמרות חסרות בהן עורך אחד בלבד וביטול שידורי לילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully