וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודה תקשורת של רם לנדס תפיק את החדשות המקומיות

אמילי גרינצווייג

7.11.2010 / 14:01

עוד מכה קטנה בכנף של רשות השידור - מועצת הכבלים והלוויין הודיעה כי החל מתחילת 2011, קודה תקשורת תפיק את החדשות המקומיות במקום רשות השידור. שקלאר: "מאוד מאוכזב"

מהדורות החדשות המקומיות יופקו החל מתחילת שנת 2011 על-ידי חברת קודה תקשורת בע"מ, כך על פי הודעת מועצת הכבלים והלוויין מהיום (ראשון). המועצה אישרה את בקשת HOT להחליף את רשות השידור, ששימשה עד כה כמפיקת החדשות המקומיות. זאת לאחר שהמועצה דנה בנושא בשבועות האחרונים ובכפוף להתחייבויות HOT לשמור על היקף ואיכות מהדורות החדשות המקומיות, ולהנחות את קודה תקשורת לקלוט את העובדים שמועסקים היום בהפקת החדשות המקומיות.

בהודעת המועצה נכתב :"החלטת המועצה בדבר אישור קודה תקשורת התבססה, בראש ובראשונה, על התחייבות בעל הרישיון כי גם לאחר החלפת מפיק החדשות המקומיות, בהפקת מהדורות החדשות ושידורן יושקעו תקציב, כוח אדם, ניידות שידור, ציוד נדרש אחר וכל משאב נוסף הנדרשים לשם הבטחת רמה מקצועית נאותה וגבוה, מבחינת תכני המשדרים, היקפם, ואיכותם. כן נסמכה החלטת המועצה על התחייבות הוט להנחות את קודה תקשורת לקלוט את העובדים (ובכללם פרילנסרים) המועסקים היום בהפקת החדשות המקומיות".

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר אמר בתגובה לוואלה! ברנז'ה כי מדובר בהחלטה שערורייתית והוסיף "עצוב שגוף וכסף ציבורי מועברים שוב לידיים פרטיות. מדובר בגוף שעשה את עבודתו בצורה הכי טובה בעולם, מעולם לא באו אלינו אפילו בתלונה אחת. בנוסף, כחלק מהאג'נדה בתקופה האחרונה של הבאת הקולות מהפריפריה, תכני המהדורות המקומיות שולבו במהדורת מבט ובתוכניות נוספות, כך שאיני מצליח להבין את ההיגיון בהחלטה. כיצד יש עדיפות לגוף פרטי לקבל את הכסף של הציבור? אני מאוכזב מאוד מההחלטה. בלי סיסמאות באוויר הבאנו את הסיפורים מהפריפריה לשיח המרכזי. כנראה הזיכרון הקצר שמאפיין את החברה הישראלית בא לידי ביטוי גם בקרב מקבלי ההחלטות. זה חלק מתהליך, חלק מההפרטה לדעת של מדינת ישראל, וחבל שדווקא הגופים הציבוריים שכל מטרתם שמירת האינטרס הציבורי, גם הם מפריטים את עצמם לדעת".

ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין אמר: "לאחר שבחנה את הסכם ההתקשרות בין בעל הרישיון לבין קודה תקשורת, ובכלל זה ההתחייבות שהעבירו לבקשתה, שוכנעה המועצה כי יש באישור ההתקשרות, בכפוף לתנאים שקבעה המועצה והתחייבויות הוט וקודה תקשורת, כדי לשמר את מתכונת מהדורות החדשות המקומיות, בהיקף ובאיכות כפי שהיו עד היום, וליתן ביטוי לאירועים בעלי חשיבות פריפריאלית שאינם מקבלים ביטוי במהדורות החדשות המרכזיות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully