וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה דרשה מ-חדשות HOT את צילומי בניית המסגד ברהט

אמילי גרינצווייג

10.11.2010 / 20:53

בגיבוי צו בית משפט, הגיעו נציגי המשטרה היום (רביעי) למערכת חדשות HOT בדרום ודרשו את כל החומר המצולם מהאירוע. גורם במערכת: "פגיעה קשה בחופש העיתונות"

משטרת ישראל דורשת ממערכת חדשות HOT בדרום את קלטות הריסת המסגד מרהט ובנייתו מחדש.

היום (רביעי) הגיעו שני שוטרים מהמחוז הדרומי של המשטרה, עם צו בית משפט למערכת החדשות בדרישה שיעבירו לידי המשטרה את כל החומרים המתעדים את הליך בניית המסגד מחדש בתחילת השבוע, תוך 24 שעות.

המסגד נהרס, בתחילת השבוע על ידי מנהל מקרקעי ישראל, בכפוף לצו בית משפט שקבע בערכאות שונות כי המבנה הוקם באופן בלתי חוקי ויש להרסו. מיד לאחר מכן החלו בהליך בנייתו מחדש.

בחדשות HOT זועמים על הצעד שנקטה בו המשטרה, בסיוע של בית המשפט אשר "ממהר להעניק צווים מגבילים כאלה לטובת המשטרה על חשבון התקשורת", על פי אחד הגורמים, אשר הוסיף ואמר: "הופכים אותנו למשתפי פעולה של המשטרה. אנחנו עושים את עבודתנו ומדווחים על האירועים והופכים את הצילומים לראייה בבית משפט שיכולה לשמש כנגד האנשים שמשתתפים. זוהי פגיעה קשה בחופש העיתונות".

לדברי אנשי חדשות HOT בדרום, נציגי המשטרה דרשו את כל החומרים המצולמים, ביניהם גם חומרי הגלם ששימשו להכנת הכתבה. "אנחנו לא בטוחים עד כמה השופטים מודעים לפגיעה שנעשית כאן, הקלות בה חותמים השופטים על מה שהמשטרה מגיעה היא מדהימה מדובר בדבר מקומם מאוד, זוהי חבלה בעבודה העיתונאית. לא תעדנו רצח, אלא בנייה של מסגד. זאת שאלה אתית, האם שוטרים יכולים להכריח כלי תקשורת למסור חומרים של עבודתם. כמו שיש חיסיון מקורות, אותו דבר אמור על צילומים, הם לא יכולים להפוך לראייה בבית משפט".

מדוברות משטרת המחוז הדרומי נמסר בתגובה: "בית המשפט נעתר לבקשתנו לקבלת הצילומים לביצוע החקירה. החומרים אמורים להימסר על פי צו בית המשפט ממערכת החדשות, מדובר בחומרים ששודרו, אם ישנה טענה לחיסיון על חלק מהחומרים ניתן לפנות לבית המשפט בטענה של חיסיון עיתונאי".

ברשות השידור, המפיקה את החדשות המקומיות עבור HOT, אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully