וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: המשטרה לא תקבל את צילומי בניית המסגד ברהט

אמילי גרינצווייג

11.11.2010 / 16:40

בית משפט השלום בבאר שבע קיבל את בקשת חדשות HOT להשעות את תוקף הצו שניתן מוקדם יותר השבוע המחייב את המערכת למסור את החומר המצולם לידי המשטרה

בית משפט השלום בבאר שבע קיבל את בקשת מערכת חדשות HOT בדרום להשעיית תוקף הצו שניתן אתמול (רביעי) לפיו המערכת חויבה בהעברת כל החומרים המתעדים את בניית המסגד לידי המשטרה.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, אתמול הגיעו שני שוטרים מהמחוז הדרומי של המשטרה, עם צו בית משפט למערכת החדשות בדרישה שיעבירו לידי המשטרה את כל החומרים המתעדים את הליך בניית המסגד מחדש בתחילת השבוע, תוך 24 שעות.

רשות השידור, המפיקה את מהדורת החדשות, הגישה בקשה לביטול הצו בטענה כי "החומר המבוקש חוסה בצל החסינות העיתונאית". עוד נטען כי העברת הקלטת תפגע בעבודתם של כתבי וצלמי המערכת ואף עלולה לסכן את ביטחונם של כתביה.

בהחלטתו קבע השופט עמית כהן "על המשטרה להגיש את תגובתה בהתאם לדחיפות שהיא נותנת לקבלת החומר", עוד קבע השופט כי באם לא תוגש תגובה תוך 14 יום יחשב הצו המקורי כמבוטל.

אחמד אבו סוויס, כתב חדשות HOT שסיקר את האירוע אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "במקרה ולא היו מקבלים את הערעור, הייתי מוכן להיכנס לכלא. מיד כשהגיע הצו סירבתי להעביר את החומר. מדובר גם בסיכון החיים שלי וגם בפגיעה בחופש העיתונות. אני עיתונאי, לא איש משטרה, מדובר בחומרים שלי וזה מסכן את חיי".

עוד אמר אבו סוויס: "למשטרה היו צלמים רבים באירוע וכן אמצעים טכנולוגיים שונים, למה נדרשים דווקא החומרים שלנו? גם מבחינה מקצועית מדובר בפגיעה קשה, מספיק שיראו שעבדתי עם המשטרה פעם אחת ואני אבוד, יזרקו אותי מכל המדרגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully