וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת לשון הרע בסך 400 אלף שקל נגד חדשות 10

אמילי גרינצווייג

14.11.2010 / 19:37

ראוי סולטאני ואביו הגישו היום (ראשון) תביעת לשון הרע כנגד חדשות 10, המנכ"ל ראודור בנזימן, העורכת דאז טלי בן עובדיה והכתב צבי יחזקאלי

ראוי סולטאני, שהורשע בעבירות של מגע עם סוכן זר ובמסירת מידע אודות הרמטכ"ל אשכנזי, ואביו, עו"ד פואד סולטאני, תובעים את ערוץ 10 על סך של 400 אלף שקלים, בגין פרסום לשון הרע.
הבוקר (ראשון) הגישו השניים לבית משפט השלום בכפר סבא, באמצעות עו"ד סמדר בן נתן, את כתב התביעה כנגד ערוץ 10, מנכ"ל חדשות 10, ראודור בנזימן, עורכת המהדרוה המרכזית דאז, טלי בן עובדיה והכתב צביקה יחזקאלי.

בכתב התביעה נאמר כי במהלך כתבה ששודרה במהדורת החדשות המרכזית של הערוץ, ב-15 בספטמבר 2009, פורסם מידע כוזב לפיו סולטאני שהה בלבנון, כאשר הודגש כי מדובר בשטח הנמצא בחסות החיזבאללה.

כן, נטען בתביעה, הוצגה תמונתו של סולטאני, מסיור בצפון הארץ, עם נשק וקסדת או"ם, כאשר נטען שמדובר בצילום מדרום לבנון וכי סולטאני התנדב להצטלם עם נשק בחסות החיזבאללה.

"תיאור שגוי זה פגע קשות בשמם הטוב של התובעים ובני משפחתם, שנתפסו על ידי סביבתם כמתנגדים למדינת ישראל וכמחנכים ומעודדים תמיכה בארגון חיזבאללה, בין השאר, על ידי שליחת בנם לסיור בדרום לבנון. בכך פגעו הנתבעים בשמם הטוב של התובעים והפכו אותם מטרה לשנאה ולבוז", כך על פי כתב התביעה.

עוד נטען כי הפרסומים גרמו למשפט חברתי פומבי ומטעה, פגעו בשמו הטוב של האב, ואף גררו איומים בכתב ובטלפון על חיי המשפחה, מייד לאחר שידור הכתבה.

על כן נדרש בכתב התביעה כי הכתבה תוסר באופן מיידי מאתר האינטרנט נענע 10, מחיקת כלל אזכורי הארכיון של הכתבות הקשורות בנושא, פרסום תיקון והבהרה לכתבה ששודרה וכן, כאמור, פיצוי בסך 400 אלף שקלים.

מחדשות 10 נמסר: "אנחנו עומדים מאחורי הדברים כפי שפורסמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully