וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייס לכחלון: ורשבסקי מבקש לפרק את חדשות 2

אמילי גרינצווייג

14.11.2010 / 23:55

בתגובה למכתב של מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי לשר התקשורת, פונה מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס לכחלון במכתב חריף: "ערוץ 10 עושה הכל על מנת לפגוע בחברת החדשות של ערוץ 2"

הקרב לקראת ההכרעה על עתיד חברת החדשות מתחמם. מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, הוציא היום (ראשון) מכתב לשר התקשורת, משה כחלון, בו הוא כותב כי "מתן אפשרות לחדשות 2 לספק בדרך כלשהי, חדשות לשני ערוצים של בעלי רישיון (קשת ורשת – א.ג) תהפוך אותה למונופול עיתונאי בעוצמה שלא הייתה כמותה ומכת מוות עיתונאית לכל חברת חדשות שתנסה להתחרות בה".

ורשבסקי מציע שתי חלופות ל"בעלת הזיכיון שתיאלץ לוותר על בעלותה בחדשות 2", לדבריו. הקמה של חברת חדשות עצמאית או לחילופין, רכישה של חומרים חדשותיים מחדשות 10. בתגובה, שלח הערב מנ"ל חדשות 2, אבי וייס, מכתב משלו לשר כחלון בו הוא יוצא בחריפות כנגד הצעותיו של ורשבסקי.

"מר ורשבסקי מעלה רעיונות שונים שתכליתם אחת: פירוק חברת החדשות של ערוץ 2" כותב וייס, "מצער הדבר, כי חברת החדשות של ערוץ 10 מנסה לנצל את תוכניתך לרפורמה בשוק הטלוויזיה המסחרית על מנת לנסות להשיג הישגים, שלא עלה בידה להשיג במסגרת התחרות המתקיימת בין שתי החברות בשמונה השנים האחרונות.

מעמדה המוביל של חדשות ערוץ 2 לא ניתן לה על מגש של כסף, אלא נבנה לאורך השנים על-ידי עבודה קשה ומאומצת של עובדיה. יום יום אנו מתאמצים מחדש על מנת להביא לצופינו את הסיפורים העיתונאיים החשובים והמעניינים ביותר. הצלחתנו היא פרי של מאבק יומיומי בשוק תחרותי.

חדשות 10 אכן מצליחה להגיע רק לשליש משיעורי הצפייה של חדשות ערוץ 2, אך הסיבה לכך אינה כפי שטוען מר ורשבסקי, אלא נובעת מכך שציבור הצופים מעדיף את המוצר העיתונאי המקצועי, האמין והבלתי תלוי שאנו מביאים בפניו מדי ערב על פני זה של המתחרים. עובדה היא, שערוץ 10 הוכיח כי ביכולתו להביא נתוני צפייה גבוהים בשעות הפריים טיים, וזאת לאו דווקא בתוכניות החדשות. מכאן אפשר ללמוד שהבעיה איננה במסגרת, אלא בתוכן. אם התכנים החדשותיים המשודרים על-ידי חדשות 10 אינם טובים דיים על מנת להשיג שיעורי צפייה גבוהים יותר, מוטב לחדשות 10 להשקיע מאמצים בשיפורם ולא בניסיון לפגוע בחברה המתחרה.

לכך יש להוסיף, כי לאורך השנים פועלת חדשות 10 בתנאים חוקיים ורגולטוריים מקלים בהרבה מאלה המוטלים על חדשות ערוץ 2. כך, למשל, חרף העובדה שהחוק קובע כי על שתי חברות החדשות לשדר מירושלים, הרי שחדשות 10 "מצפצפת" על החוק והקימה בירה חדשה לישראל: גבעתיים – ממנה היא משדרת מאז הקמתה. לעומת זאת, חדשות ערוץ 2 מקיימת את החוק ומשדרת מאזור ירושלים. העמידה במחוייבויות החוק עולה לחדשות ערוץ 2 מיליוני שקלים מדי שנה. חדשות 10 חוסכת את כל הכסף הזה ויכולה להשקיע אותו בתכנים ובשיפור מוצריה. למרות חוסר השוויון הרגולטורי אנו מצליחים להביא נתוני צפייה טובים יותר, כאמור, בזכות המחוייבות העצומה שלנו להשגת מוצר עיתונאי טוב. האם בשל כך יש לפרק אותנו?

ומה מציע מר ורשבסקי? להפוך את חדשות ערוץ 2 לגוף שיספק חדשות לבעל רישיון אחד ואילו את חדשות 10 לגוף שיספק חדשות לשני בעלי רישיונות (ישראל 10 ואחד מבעליו הנוכחיים של ערוץ 2). במילים אחרות: את מה שלא הצליחה להשיג במסגרת התחרות המתנהלת בשמונה השנים האחרונות מבקשת חדשות 10 להשיג באמצעות הרפורמה המובלת על-ידך, תוך פגיעה במוצר העיתונאי הקיים, שהוא אחד המבוקשים ביותר בתחום המדיה בישראל.

כאשר ערוץ 10 עמד בסכנת סגירה לאור מצבו הכלכלי, אנחנו היינו הראשונים לומר – בכתבות ששידרנו ובראיונות שנתנו לכלי תקשורת אחרים – שצריך לשמור על התחרות בתחום החדשות ולמנוע את סגירת הערוץ. אנו עדיין מאמינים בכך וסבורים שתחרות משרתת בראש ובראשונה את הצופים. הצטערנו לגלות שערוץ 10 לא נוהג באותה צורה ועושה הכל על מנת לפגוע בחברת החדשות של ערוץ 2. אנו מקווים שלא תיתן את ידך לניסיון נואל זה".

בתגובה לדבריו של מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, נמסר מערוץ 10: "אנחנו מאמינים שחברת החדשות של קשת ורשת היא גוף מרכזי וחשוב בדמוקרטיה הישראלית. אסור לפגוע בחברת החדשות, אך אסור להתיר לה לחזק כוח מונופוליסטי בשוק הטלוויזיה.

חברת החדשות של ערוץ 2 לא תיפגע מהמעבר לרישיונות. היא תמשיך להיות בדיוק אותה חברה גם כשתישאר בבעלות קשת או רשת ולא בבעלות משותפת. זכיין אחד ימשיך להחזיק בחברת חדשות חזקה והזכיין המוכר יחזיק במספיק מזומנים כדי להקים חברה חדשה או כדי לרכוש שירות מצד שלישי. אם ערוץ 10 יכול להחזיק על גבו חברת חדשות עצמאית גם קשת וגם רשת יוכלו לעשות זאת.

יש כאן ספין שלא נהיה מוכנים לקבל. הרפורמה נועדה לפתוח תחרות ולא לאפשר לחדשות 2 את המהדורה שלה באפיק נוסף. זה לא רק מונופול מבחינת רייטינג זה גם מונופול על הדעות ועל הידיעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully