פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      ערוץ 24 נגד 7 לילות וההפך

      לפחות מערכה אחת נותרה לוהטת לקשת: אורי סלעי, העורך הראשי של ערוץ 24, הוציא היום (חמישי) מכתב חריף למועצת הכבלים והלווין בנוגע לכתבה שלילית על הערוץ, שתתפרסם מחר ב-7 לילות, "זו הפעם השלישית השנה, בטיימינג לא מקרי"

      מתחמם הקרב בין ערוץ 24, בבעלות קשת, לעיתון ידיעות אחרונות באמצעות מוסף התרבות והבידור השבועי שלו, 7 לילות. מחר (שישי) תתפרסם כתבה גדולה במוסף אודות ערוץ המוזיקה של קשת, שבמהלך העבודה עליה, על ידי הכתב רז שכניק, נודע לראשי הערוץ על פרסומה המתוכנן.

      היום (חמישי) הוציא העורך הראשי של ערוץ 24, אורי סלעי, מכתב יוצא דופן בחריפותו הממוען למועצת הכבלים והלווין, לגבי מידת הסיקור השלילי והמוגזם של מוסף 7 לילות ושאר זרועות ידיעות אחרונות את הערוץ ומפרט את הסיבות לכך, לטענתו.

      "לפני שנתיים קיבלתי הזדמנות, וזכיתי להיכנס לתפקיד העורך הראשי של ערוץ 24", כותב סלעי, "הערוץ היה אז על סף קריסה. ערוץ שאין לו צופים, שאינו משפיע ולא מעורב בשיח המתרחש סביב המוסיקה הישראלית, ערוץ מסחרי שאין לו הכנסות. למעשה זה היה ערוץ מת. יחד אתו, מתה נוכחותה של המוזיקה הישראלית והים תיכונית בטלוויזיה. מאז, בזכות נכונותם של בעלי המניות להשקעה וסיכון גבוה והתגייסותם של עשרות עובדי הערוץ, ומאות עובדי הפקה, הערוץ הפך חי, מחובר, משפיע, רלבנטי ומוסיקלי יותר מאי פעם. הפכנו לערוץ שמדברים עליו בכל מקום, לערוץ שמכתיב סדר יום תרבותי. חלק אוהבים יותר, חלק פחות. אבל אי אפשר להתווכח עם העובדות ועם היקף העשייה.

      "יש גורמים בתקשורת הישראלית שהתחזקותו של ערוץ 24 מפריעה להם. תקשורתית, רגולטורית, מסחרית. בשישי הקרוב יפרסם ידיעות אחרונות כתבה שלילית, שקרית, רווית השמצות נגד הערוץ. זוהי כתבה שלישית רחבת היקף שמוסף 7 לילות מפרסם בטווח של השנה האחרונה בלבד. כמו כן נכתבו שבעה טורי דעה שליליים, כ-10 ביקורות ושמונה ידיעות המנגחות את הערוץ. בדיקתנו העלתה כי נכתבה ידיעה חיובית אחת בלבד. הכתבה לא מתפרסמת בתזמון מקרי אלא, כמו בפעם הקודמת, בסמיכות בקשתנו לשימוע. ידיעות אחרונות הוא הבעלים של אתר ynet שהוא בין היתר, אתר הזכיינית "רשת" המבקשת להפעיל את הערוץ הים התיכוני המתחרה ואתר "חפלה" הקיים בתוך ynet. קשת היא הבעלים של מאקו, המתחרה של ynet, המשמש בין היתר כאתר 24.

      "פרסום הכתבה המגמתית בעיתוי הנוכחי אינו מקרי"

      "אף ערוץ נישה לא זוכה להיקף כזה של התייחסות", ממשיך סלעי, "אולי צריך לראות זאת כמחמאה, אך התוצאה מטרידה לנוכח ניגודי האינטרסים וחוסר השקיפות העיתונאית ביחס למניעים ולמטרות של הכתוב.

      10 שנים לאחר שנכתב הרישיון לערוץ מוסיקה, הגשנו בקשה לתיקונים ברישיון. הדבר מתבקש לנוכח הזמן שעבר וההתפתחות הטכנולוגית שהובילה לשינויים תרבותיים עמוקים ביחס לצריכת מוסיקה וטלוויזיה בשנים האחרונות. בעקבות פנייתנו, הוציאה המועצה שימוע, אשר הכיל רק חלק מבקשתנו. פרסום הכתבה המגמתית בעיתוי הנוכחי, בימי השימוע אינו מקרי.

      "אני משוכנע, שהמועצה שהגדירה את הערוץ כ"בייבי" שלה, תדע לזהות צלילים מזויפים ולהגן עליו מפני הקמים לכלותו. לערוץ דרושה תמיתכם על מנת להצעידו קדימה ולהמשיך את המנגינה הזו. עתידו וגורלו נתון בידיכם".

      בנוסף, בגיליון TIME OUT שיצא היום, כותב בעל הטור גל אוחובסקי, אחד הטאלנטים הבולטים של ערוץ 24: "התזמון של הכתבה, שבוע לפני שימוע בפני מועצת הכבלים והלווין בעניין ההשגות של קשת על הערוץ, הוא לא תמים ואולי אפילו מושחת (......) בינתיים נאמר לאנשי 7 לילות: זה מסריח, וכולם רואים שזה מסריח. לא תוכלו להתחבא מאחורי הטענה שזה תחקיר לגיטימי שנובע מאיזה רצון עמוק לשפר את המציאות. זכותכם לא לחבב את ערוץ 24, אבל להיות סתם כלי משחק במאבק של כוחות גדולים מכם, זה מאוד מיותר".

      מרביב גולן, עורך 7 לילות, לא נתקבלה תגובה.