וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכונה הכי טובה בתל אביב

אמילי גרינצווייג

18.11.2010 / 16:28

ב-"עכבר העיר" המחודש הכינו פרויקט שער לגיליון ההשקה בנושא "מהי השכונה הכי טובה לחיות בה בתל אביב". הגיליון החדש של Time Out מתפאר בכתבת שער באותו נושא בדיוק, בעיצוב דומה להחריד לזה של ה"ניו יורק מגזין"

נושא חם או חפרפרת במערכת? על שער מגזין Time Out, שהופץ היום (חמישי), מתנוסס פרויקט "השכונה הטובה ביותר לחיות בה בתל אביב". לאנשי מערכת "העיר" זה נראה מוכר מדי.

ביום שלישי פורסמו בוואלה! ברנז'ה פרטים ראשונים לקראת ההשקה של עיתון העיר המאוחד, תחת "עכבר העיר". בין שאר הפרטים שהובאו בידיעה, צוין כי במערכת העיתון מכינים לגיליון ההשקה, שצפוי לצאת ב16 לדצמבר, פרויקט שער בנושא - ניחשתם נכון - השכונה הטובה ביותר לחיות בה בתל אביב.

לדברי גורם במערכת העיר, "הצגנו את הפרויקט למשרדי פרסום, עם שער זמני שנועד לתת למפרסמים שלנו תחושה לגבי הפרויקט, בדיוק כפי שפורסם אצלכם. זה נעשה מתוך מחשבה שמדובר בפרויקט מורכב שארך חודשים, כלל איסוף נתונים בקנה מידה חסר תקדים, ועל כן אין לנו מה לדאוג מדליפתו. השער הזמני הזה כנראה הגיע לטיים אאוט והועתק כמעט אחד לאחד. נכון שניסו לדגדג אותנו על ידי שימוש בטיוטה שלנו, אבל ההבדלים בין הפרויקטים עצומים ולכן אנחנו מתכוונים להמשיך כרגיל ולפרסם את הגיליון שלנו כמתוכנן".

מאידך, גורמים ב- Time Out טוענים כי כתבה בנושא תוכננה כבר לפני מספר חודשים. לדבריהם, ברגע ששמעו כי זהו הגיליון הראשון של "עכבר העיר" המחודש, הוחלט להוציא את הכתבה במהרה.

גורם ב עיתון העיר: "הטענה של Time Out כאילו הם עובדים על הפרויקט זמן ממושך היא עלבון לאינטליגנציה. מהות הכתבה שלהם היא שולחן עגול שבו יובל סיגלר מתפלמס עם איתי ולדמן על השכונה הכי שווה. מישהו באמת יכול להאמין שהם השקיעו בסשן הדיונים הזה יותר משעתיים? מדובר בפרויקט מביך, ללא ערך עיתונאי, שנעשה 'על הדרך' ".

בנוסף, כפי שניתן לראות בתמונות המצורפות, שני העיתונים מאוד אהבו, כך מסתבר, את שער הניו יורק מגזין מאפריל השנה, באותו נושא ובעיצוב דומה עד מאוד לבחירה של עורכי Time Out ו"העיר".

יש לציין כי במסגרת השינויים האחרונים עשו את דרכם מספר בעלי תפקידים בין שתי המערכות. עומר שוברט שימש כסגן עורך Time Out, לשם הגיע מ-"העיר" וכיום הוא העורך הראשי של "עכבר העיר" המחודש, ועדי עוז שעברה מ-"העיר" ל- Time Out ומשמשת כסגנית עורכת המגזין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השער הזמני של "עכבר העיר" שהוצג למפרסמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

איזו שכונה

עורך טיים אאוט, איתי ולדמן, אמר בתגובה: "השער של המגזין נלקח כרפרנס משער של ה'ניו יורק מגזין'. השכונה הכי טובה בתל אביב היא פרויקט שאנחנו מתעסקים בו ועובדים עליו כבר חודשים ארוכים. איך הוא הגיע מהמשרדים שלנו למשרדי עכבר העיר אני יכול רק לשער. בכל מקרה, אם הם לא יאהבו את התוצאה הם מוזמנים לעשות את הפרויקט בעצמם בשבוע הבא".

מ"העיר" נמסר: "לקראת השקתו של עכבר העיר החדש, הצגנו בשבועות האחרונים לאנשי פרסום, מובילי דעה וקבוצות מיקוד של קוראים, גיליונות פיילוט של העיתון המתהווה כדי לבדוק את המוצר החדש טרם פרסומו.
"במסגרת זאת בחרנו להציג גם את פרויקט השער הראשון שלנו, פרויקט ראשון מסוגו בישראל שנעשה בהשראת ה'ניו יורק מגזין', ומציע לכל תל אביבי לבדוק ולגלות מהי השכונה הכי מתאימה לצרכיו והעדפותיו. איסוף הנתונים לפרויקט התבצע במהלך שלושת החודשים האחרונים, כשבמקביל פותחו אפליקציה אינטרנטית ואפליקציית אייפון מתקדמות שיאפשרו את התאמת השכונות האישית ויושקו יחד עם הגיליון. לא חששנו להציג את הפרויקט משום שידענו שמתחרינו שייחשפו אליו לא יוכלו לבצע אותו – גם ברמה העיתונאית וגם ברמה הטכנולוגית".

ב- Time Out ניסו בכל זאת להעתיק את הפרויקט והשבוע כינסו שם פאנל חירום של 'מומחי שכונות' שמורכב מעורכי עיתונים ועורכי עיתונים לשעבר שדירגו באופן שרירותי את השכונות בעיר. את תוצאות הדירוג הזה תוכלו לראות שם השבוע, כמו גם את העיצוב של שער הדמה שהצגנו בפיילוט.

ב-16 בדצמבר, מועד ההשקה של 'עכבר העיר' החדש, ייחשפו תושבי תל אביב לפרויקט השכונות האמיתי, ויבינו כבר בגיליון הראשון את ההבדל בין העכבר החדש לבין Time Out – ההבדל בין תוכן אמיתי לבין אריזה ריקה מתוכן. אנו מודים לאנשי Time Out על העזרה בקידום העכבר החדש ועל כך שעזרו לנו להמחיש את ההבדלים הידועים ממילא בין המוצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully