וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הכדורסל תובע את ערוץ הספורט ע"ס 1.4 מיליון שקל

אמילי גרינצווייג

21.11.2010 / 20:33

האיגוד והעומד בראשו, שי שני, הגישו תביעת לשון הרע נגד ערוץ הספורט, מנכ"ל הערוץ אבי בר והפרשן רון קופמן, בעקבות "מסע השמצות חסר כל רסן וחסר תום לב", על פי התביעה

איגוד הכדורסל בישראל, ויו"ר האיגוד, שי שני, הגישו היום לבית המשפט השלום בירושלים תביעת לשון הרע, על סך 1.4 מיליון שקלים, כנגד ערוץ הספורט, מנכ"ל הערוץ אבי בר, פרשן הספורט רון קופמן וכנגד בכירים נוספים בערוץ.

לדברי האיגוד, ערוץ הספורט מנהל מסע השמצות כנגד איגוד הכדורסל, מוסדותיו, ממלאי תפקידים בו וכנגד העומדים בראשו, במהלך החודשים האחרונים. על פי הנטען בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד רונן וינברג, "מדובר במסע השמצות חסר כל רסן וחסר תום לב, מתוכנן ומתוזמן היטב ע"י ערוץ טלוויזיה ארצי, שהחליט לעשות שימוש שלא כדין בכוחו התקשורתי תוך שהוא מסמן לעצמו מטרה ("חיסולו" של יו"ר האיגוד), בין השאר ובעיקר לצורך סיפוק תאוות נקמה על כי איגוד הכדורסל התקשר עם גורם המתחרה בערוץ הספורט, בהסכם למכירת זכויות שידורי ליגת העל נשים בכדורסל".

בכתב התביעה נטען כי השמצות והכפשות חסרות טעם, בשפה גסה ובוטה, הכוללת גם מילות גנאי, כזבים והשמצות אישיות כנגד האיגוד והעומדים בראשו, פורסמו לאחרונה, בערוץ הספורט במסגרת התכניות "יציע העיתונות" ו-"חדשות הספורט" ואתר האינטרנט של הערוץ, sport5.

לדברי עו"ד וינברג, שהוא גם היועץ המשפטי לאיגוד הכדורסל: "אמנם התקשורת היא כלב השמירה של הדמוקרטיה, אך אסור לה לנצל לרעה את הזכות והכוח שהופקדו בידיה, באמצעות הפרחת שקרים, כזבים והטעיית הציבור. לכן, הייתה חובה להגיש תביעה חשובה זו שהיא אבן דרך בכל נושא התייחסות התקשורת לחובת אמירת אמת, אתיקה והגינות".
בגין פרסומים אלה דורש איגוד הכדורסל בישראל פיצוי של 1.4 מיליון שקלים. כן דורש האיגוד כי ערוץ הספורט יפרסם התנצלות פומבית בגין הפרסומים.

מערוץ הספורט נמסר בתגובה: "הפנייה טרם הגיעה לידינו, לכשנקבלה נלמד אותה ונגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully