וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר מוחא: מזכ"ל איגוד העיתונאים הבינלאומי אנטישמי

אמילי גרינצווייג

21.11.2010 / 22:10

בטקס הפתיחה של כנס אילת לעיתונות, תקף מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב את הארגון הבינלאומי. פרסי מפעל חיים הוענקו לדב יודקובסקי, דן מרגלית ויעקב אחימאיר

ברני ארדוב

פרס מפעל חיים הוענק הערב (ראשון) לדב יודקובסקי, דן מרגלית ויעקב אחימאיר, במסגרת טקס פתיחת כנס אילת לעיתונות.

מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב ויו"ר הכנס, יוסי בר מוחא, אמר בטקס: "כמדינה בעלת חופש ביטוי ועיתונות מוחלט, אנו מצפים לקבל מקום באיגוד הבינלאומי, שנשלט כרגע על ידי מדינות עולם שלישי".

דבריו של בר מוחא הגיעו בהמשך לתקיפתו את איגוד העיתונאים הבינלאומי, במסגרת פאנל שנערך מוקדם יותר בו כינה את מזכ"ל הארגון, איידן ווייט, "אנטישמי" וזאת בשל כך שאף נציג ישראלי לא נמצא בהנהגת האיגוד הבינלאומי, למרות שלטענת בר מוחא, ניתנה הבטחה מפורשת כזו.

עם קבלת הפרס, אמר דן מרגלית: "הייתה לי ויש לי אג'נדה. אני אדם בעל תחושת שליחות: שתי מדינות לשני עמים, גדר הפרדה, מיגור השחיתות וגיור לכולם".

יעקב אחימאיר: "אנחנו יודעים שהמדינה שלנו נתונה בשנים האחרונות למתקפה של דה לגיטימציה. רבים בעולם מנסים לקעקע את הלגיטימיות של עצם קיומה של מדינת ישראל. לבד מהאג'נדות החשובות האחרות, האם לא ראוי שאנו העיתונאים נוסיף פריט קטן שנוכל להתמסר לו - להגן על מדינת ישראל ברבים מפני כל מיני מלעיזים שמנסים לקעקע את הלגיטימיות של מדינת ישראל. זוהי צריכה להיות בהחלט משימה של עיתונות פטריוטית, סליחה על המילה הגסה". כמו כן, אחימאיר התייחס למקום עבודתו ברשות השידור ואמר כי "ראוי שמי שממונה על חוק רשות השידור יושיט גלגל הצלה לרשות השידור שהיא מאושיות חיינו הדמוקרטיים במדינה הזאת".

את הפרס ליודקובסקי, שנמצא במצב בריאותי קשה, קיבלו בשמו נכדיו, שהצהירו: "אנחנו גאים בסבא שלנו".

בנימוקי הבחירה של הנהלת אגודת העיתונאים נאמר כי יודקובסקי הוא מהאבות המייסדים של העיתונות הישראלית החדשה, שגידל דורות של עיתונאים ומאדריכליה החשובים והמשפיעים של העיתונות הישראלית המודרנית. בעל מוניטין וזכויות רבות בעיצוב פניה של החברה הישראלית.

יעקב אחימאיר, מעמודי התווך של השידור הציבורי. מייצגה של העיתונות השקולה, האמינה והרצינית בישראל. דן מרגלית זכה בפרס על תרומתו בפעילות העיתונאית להעשרת המידע בקרב הציבור, הן הודות לחשיפותיו והן הודות לפרשנויותיו.

צילום וידאו: ברני ארדוב
עריכה: גדי וינסטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully