וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל: שלומי אלדר חולץ מעזה ע"י ארבעה אלופי צה"ל

אמילי גרינצווייג

22.11.2010 / 12:24

רוני דניאל, הפרשן הצבאי של חדשות 2 טען שאלדר חולץ מעזה בסיוע אלופים בצה"ל "כדי שלא יעשו בו שפטים". אלדר בתגובה: "מי יודע, אולי רוני ידידי זוכר טוב ממני"

רוני דניאל, הפרשן הצבאי של חדשות 2, טען היום (שני) בפאנל בנושא התקשורת בצל הטרור בכנס אילת 2010, כי שלומי אלדר מערוץ 10 חולץ בסיוע בכירי צה"ל במשט הסיוע לעזה בו השתתף.

בפאנל השתתפו אילנה דיין, גדעון לוי (הארץ) רוני דניאל, בן דרור ימיני (מעריב), איתן ברונר (ניו יורק טיימס) אהרון לפידות, (עורך ישראל שישבת), ודיע עואודה (אל ג'זירה), אל"מ עופר קול (רמ"ח תקשורת בדובר צה"ל) ופרופ' גבי וימן.

גדעון לוי התייחס לאירועי המשט: "העיתונות מועלת בתפקידה. כמעט כל העיתונות הישראלית קראה לפעילי המשט הטורקי טרוריסטים, מאיפה לקחנו את זה? רצינו לישון בשקט אחרי שהרגנו תשעה מהם לשווא? זאת לא שאלה של אידיאולוגיה זאת שאלה של מקצועיות. זאת עיתונות לא מקצועית, זאת עיתונות בשירות תעמולה".

רוני דניאל: "המעשה שהם עשו, בגלל זה הם נורו, לא כי מישהו קרא להם טרוריסטים. נכון היה לפגוע בהם נוכח מה שהם עשו. אני ישראלי שגדל פה אני לא יכול ולא רוצה להתכחש לזה.מוטלת עלי חובה להיות מדויק, להגיד שאף פעם לא טעיתי אני לא יכול. אני נשאר נאמן למה שאני רואה ואני אומר את מה שאני חושב. מי שרוצה להדביק לי כל מיני תארים, זכותו".

עוואדה: "בעתות משבר ומלחמה אני רואה שמטשטשים ההבדלים בין רוני ובין דובר צה"ל. לא הוא ולא הקולגות שלו מביאים אנשים מהנרטיב השני, והתמונה שמצטיירת לקהל הצופים היא מעוותת".

דניאל: "אתה טועה ומטעה. במלחמת לבנון השנייה העברנו את נאומי נסראללה כמעט מבלי לחתוך אותו, אני מאחל לאל ג'זירה שלא טורחת לשרטט את התמונה הישראלית כי להתאמץ כמונו לשרטט את תמונת הצד השני".

עוואדה: "במלחמות לבנון ועזה, עמדו אצלנו בתור כדי להביע את העמדה הישראלית. אל ג'זירה עמדה מול לחצים. במלחמת עזה אימצתם את גרסת הצבא, רק אחרי עדויות החיילים ודו"ח גולדסטון, התמונה החלה להתבהר בעיני הקהל הישראלי, שלא קיבל את האמת. למה לא הייתם בתוך עזה?".

דניאל: "סיפרנו כמיטב היכולת שלנו לדעת. הייתי מאוד רוצה להיות בעזה בתוך המהלך, אבל כששלומי אלדר הגיע עם משט שלום בלילה, ארבעה אלופים היו צריכים לעמול על איך להבריח אותו כדי שלא יעשו בו שפטים".

דיין: "כמה קשה היה לדברר את עניין המשט בתקשורת הישראלית?"

אל"מ קול: "בתקשורת הישראלית היה יותר קל לדברר את סיפור המשט. צריך להודות, בדרך כלל יש משב רוח גבי לצה"ל. זה טבעי ואני לא חושב שצריך להיות אחרת. שמעתי את עדויות החיילים, אני בסיטואציה הזאת הייתי יורה על מנת להרוג, והם לא ירו על מנת להרוג".

דניאל: "לא כל מה שקרה על המרמרה פורסם. חיילים ספגו שם דברים שמפאת כבודם אנחנו לא מפרסמים".

לוי: "זאת דרכם של תועמלנים, להסיט את הדיון למה שנוח להם. השאלה היא למה הם היו שם ובאיזו זכות תקפנו אוניה במים הבינלאומיים. כעיתונאים היינו צריכים למחות שקיבלנו רק חלק מהתמונות".

ברונר: "הקיום של גדעון לוי הוא תופעה מדהימה. העובדה שהוא ממשיך לכתוב את הדברים שנוטים להתעלם מהם. אם יש תלונות על אופן הסיקור של העיתונות הזרה ,זה לא צריך להיות על כך שכותבים יותר מדי על הקונפליקט, אלא שיש חוסר איזון בסיקור של ישראל מול הרשות הפלסטינית ומדינות ערב, כיוון שאין שם עיתונאים כמו גדעון לוי שחושפים את נתוני הרעב עקב אופי המשטרים".

שלומי אלדר מסר בתגובה: "נשלחתי על ידי המערכת שלי לעזה לפני שנתיים ויצאתי רגלי דרך מחסום ארז אחרי שהחמאס ביקשו ממני לעזוב. לא זכור לי שהיו מסוקי חילוץ או יחידה מובחרת של מטכ"ל. אבל מי יודע, אולי רוני דניאל ידידי זוכר טוב ממני".

תעשיית השקרים

דיין סיפרה על כתבה של יגאל מוסקו, במהלך עופרת יצוקה, על משפחה שבה נהרגו שני ההורים, ילד וילד נוסף נפצע אנושות שטופל בישראל. הייתה התלבטות האם לשדר את הכתבה באותו היום כתוצאה מאירוע של ירי על אש כוחותינו, והוחלט לשדר יום אחרי.

דניאל: "אני חושב ששגית בזה שלא שידרת את הכתבה באותו יום. למלחמה יש יותר מפרצוף אחד. השיקול אם זה ישמח את האויב, לא מטריד אותי. עובדות הן עובדות. אני מבין מה המשמעות של זה שאני אומר שחייבים פעולה קרקעית, זה לא פשוט מצפונית, אבל זאת ההבנה המקצועית שלי".

ימיני: "הרבה פעמים אני מסכים עם גדעון לוי. זה לא המדינה החזקה המעצמה שנאבקת בחמאס, רוסיה הענקית בלי בג"צ ובלי בצלם לא הצליחה להכניע את צ'צ'ניה. אני מפרסם שלמעלה מ50 מיליון איש עברו את חווית חילופי האוכלוסין, זאת לא תעמולה אלא עבודה עיתונאית. כשמבודדים רק את הסכסוך הישראלי פלסטיני, מה שנוצר הוא שיש עם אחד ויחיד של פליטים שראוי לזכות שיבה".

דיין: "האם אתה מוכן להתמודד עם הטענה שכשאתה קורא לגדעון לוי ברון של תעשיית השקרים, אתה חותר תחת האפשרות לנהל דוח שיח ביקורתי?".

ימיני: "ביום שגדעון יפסיק לטעון כל כך הרבה שקרים על מדינת ישראל, אני מבטיח לא לכתוב יותר את הדברים האלה. זה נכתב בזעם משום שמאחורי כל טענה יש בדיקה אמיתית".

ברונר: "זה נורמלי ואנושי אבל זה מסוכן. חשוב שאנשים יהיו אמיצים באופן שבו עושה גדעון לוי את העבודה שלו".

וימן: "הקשר החמור הוא זה הסמוי. עיתונאים שמוזנים בחומרים שליליים, כמו בפרשת גלנט או המפכ"ל. האיום החדש על התקשורת הוא הקשר המסוכן בין יועצי תקשורת, יח"צנים ופרסומאים ובין אלופי צהל וקציני המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully