וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוניס דחה את הצעת האוצר להעלאת אגרת רשות השידור

אמילי גרינצוייג

22.11.2010 / 16:55

יו"ר ועדת הכלכלה דחה את הצעת נציגי משרד האוצר לממן 300 מיליון שקל מעלות הרפורמה ברשות השידור על ידי העלאת האגרה. "אין שום סיבה שהמימון יושת על אזרחי ישראל", אמר אקוניס

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, דחה הים (שני) את הצעת האוצר להעלות את אגרת רשות השידור. ועדת הכלכלה החליטה שלא להצביע בנושא ההעלאה הממוצעת שהייתה אמורה לשמש למימון הרפורמה ברשות השידור, בשיעור של כ300 מיליון שקלים מסך של כמיליארד שקלים שהם עלותה של הרפורמה.

הוועדה קראה לנציגי משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר לייצר חלופות תקציביות אחרות שלא כוללות העלאת האגרה ולהביאן לאישור הוועדה.
ח"כ אקוניס אמר בדיון: "הרפורמה ברשות השידור היא חיונית, אך אין שום סיבה שהמימון לרפורמה יושת שוב על אזרחי ישראל".

על פי הצעת חוק ההסדרים, שנדונה היום בוועדה, אם ייחתמו הסכמים שיאפשרו ביצוע רפורמה ברשות השידור תעלה האגרה ב-2011-2012 ב-5% בכל שנה (אם לא ייחתמו הסכמים תופחת האגרה ב-5% בשנה). עוד מוצע, כי ב-2013 תופחת האגרה ב-5%, ב-2014 תופחת האגרה ב-4% ומ-2015 ועד 2025 תופחת האגרה ב-1% בשנה. כמו כן מוצע להעלות את האגרה שגובה משרד התחבורה בעבור רשות השידור, באמצעות אגרת הרישוי לרכב. אם ייחתמו הסכמים אם העובדים תעלה האגרה, לפי ההצעה, ב-2011-2012 ב-20% כל שנה (אם לא ייחתמו הסכמים תופחת האגרה ב-5% בשנה).

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור, בתיאום עם משרד האוצר גיבשה תכנית עסקית ליישום תכנית הרפורמה ברשות. כזכור, תכנית הרפורמה מושתתת על התייעלות אשר תושג דרך הפחתה משמעותית במספר העובדים והסטת משאבים כספיים לתגבור משמעותי של ההוצאה על יצירה מקורית ישראלית עבור הערוץ הראשון ושדרוג כלל המערך הטכנולוגי של שידורי הרשות, לרבות שידור בפורמט HD פתוח לכל מחזיקי הממרים התומכים. עלותה של כלל התוכנית נאמדת בסך של כמליארד שקל, כאשר רשות השידור נדרשת למימון חיצוני בהיקף של כ-700 מיליון שקל.

לאור ההתקדמות הניכרת שחלה בשבועיים האחרונים במו"מ האינטנסיבי שהתקיים עם ההסתדרות ועם אגודת העיתונים, רשות השידור מקווה כי הממשלה תמצא את הדרך לגייס את הסכומים הנדרשים על מנת לממן את תכנית הרפורמה, אם בדרך של העלאת אגרה, או בכל דרך אחרת ובכך להוציאה מן הכוח אל הפועל ולהביא סוף סוף לכינונו של שידור גוף שידור ציבורי איתן מבחינה כלכלית, המייצר תוכן איכותי המשודר ברדיו, בטלוויזיה ובאמצעי המדיה החדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully