וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנזימן: יחימוביץ' היא חברה טובה של ערוץ 2

אמילי גרינצווייג

23.11.2010 / 16:54

מנכ"ל חדשות 10 עקץ את ח"כ שלי יחימוביץ על עמדותיה בוועדת הכלכלה. אבי וייס: "אני משוכנע שרשת וקשת יפרקו את חברת החדשות, לא תהיה להן ברירה". היה רותח

הפאנל בנושא רפורמת הרישיונות, הנושא הלוהט ביותר בשוק התקשורת כרגע, היה סוער ורותח. הרקע - גורל חברת החדשות של ערוץ 2 לקראת המעבר מזכיונות לרשיונות, האם תמשיך לשרת את שתי זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, או שתצא למכרז בין שתיהן ואז עתידה לוט בערפל, לפחות ע"פ בכירי ערוץ 2.

בפאנל לוקחים חלק מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס, מנכ"ל חדשות 10 ראודור בנזימן, מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה, מנכ"ל חדשות 2 בעבר שלום קיטל וד"ר ברוך לשם ממכללת ספיר. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, שהיה אמור לקחת חלק בדיון, לא הגיע.

הרוחות התחממו בין שני האישים הבולטים שעמדו במרכז האש, וייס ובנזימן, לאחר שוייס דיבר על סוגית גורלו של אפיק 22, דבר שהקפיץ מיד את בנזימן: "העובדה שאבי וייס ממשיך לדבר על נושאים שהם מסחריים והאם האפיקים ישארו או לא הוא שערורייה. זה לא עניין של מנכל חברת חדשות". וייס השיב בעוקצנות: "אומר המנכ"ל שעלה עם העיתונאים שלו לשר לבקש הקלות".

בנזימן התפרץ לעבר וייס בכעס: "זאת דיבה, אתה חוצה את הגבול בין מנכ"ל חברת חדשות למנכ"ל מסחרי, אתה אמור להיות כפוף לפיקוח ציבורי, אתה לא יכול לדבר על עניינים מסחריים של החלפת ערוצים".

בנזימן התייחס גם לעמדתה של ח"כ שלי יחימוביץ בוועדת הכלכלה: "שלי יחימוביץ' היא חברה טובה של ערוץ 2. משעשע אותי שמי שנלחמת למען החלשים, נלחמת למען הערוץ החזק. ערוץ 2 לא מהסס לנצל את מעמדו החזק למען המאבק המסחרי שלו".

אבי וייס: "כבר עכשיו בדיוני התקציב הודיעו לנו שיעמוד לרשותנו תקציב נמוך בהרבה ב-2011. אני משוכנע שרשת וקשת יפרקו את החברה הזאת כי לא תהיה ברירה. למה שקשת או רשת ישימו 150 מיליון שקל כשהם יכולים לקנות 50 איש ולייצר חברת חדשות קטנה, לא משמעותית ולא משפיעה?".

סמירה: "ערוץ מסחרי כולל חדשות טובות וכולל השקעה בסוגה העילית. יש לנו מקום לשלושה עד ארבעה ערוצים ראויים, שנותנים מענה ראוי לציבור ועם חדשות". בנזימן: "תהיה מהדורה אחת שמספקת תכנים לשני ערוצים. אני מדבר על מצב שבו יש שלוש זכייניות, אתם תפסיקו לקבל 20 אחוזים, תקבלו בערוץ המצליח 15 אחוזים בשני 8 אחוזים, הכוח של חברת החדשות 2 שהוא כבר גדול יהפוך לכוח להשחית. יהיה שם כוח שלא יהיה אפשר להתמודד איתו".

מימין לשמאל ראודור בנזימן מנשה סמירה אבי וייס  שלום קיטל וברוך לשם בכנס אילת לעיתונות. ברני ארדוב
משתתפי הפאנל/ברני ארדוב

למה צריך רפורמה?

ראודור בנזימן: "אני מבין את החרדה של חדשות 2. אנחנו אמורים להיות חרדים באותו אופן. זה יהפוך אתכם למונופול, מפלצת, שאין סיכוי להתחרות בו, הפוך מכל הכיוון של הרפורמה. היום אנחנו מתחרים בה בכבוד ובשמחה. יש היום שתי מהדורות חדשות מצויינות. למה לא להכניס מצב שבו יובטח קיומה של חברת החדשות של ערוץ 2? הבנתי שהשר יאפשר את האחזקה המשותפת לשלוש שנים, האם החברה הזו תוכל להכין רק את המהדורות של שני הערוצים או גם את תוכניות האקטואליה? אם כן, על מה כל הרפורמה? אם יעשו תחרות בין חברות החדשות על מכירת התוכן תהיה תחרות, עכשיו אין אופציה כזאת, אתם תהיו ספקי התוכן של שני הערוצים".

אבי וייס: "למה צריך רפורמה? שאלה טובה. אני לא יודע. היום יש שני ערוצים מסחריים, מה שיקרה זה שיקומו שלושה או ארבעה ערוצים מסחריים שיתחרו. אני חושש שחברות החדשות במדינת ישראל יהיו קטנות ולא חשובות".

ד"ר ברוך לשם: "הזוכים ברישיונות ישקיעו פחות, אותם שחקנים יתנו פחות. החשש שלי שכתוצאה מהמונופול הזה החדשות ימשיכו להדרדר, אני חושש שעוד שנתיים עורך המהדורה יהיה גיא פינס".

מנשה סמירה: "יש מצב שחברת חדשות אחת בבעלות משותפת עלולה לפגוע בתחרות. שמענו את הממונה על ההגבלים, השר מודע לזה ולכן הוא לא הבטיח אלא אמר שהוא שוקל לתת את האחזקה המשותפת לעוד כמה שנים. אני לא בטוח שזה יתאפשר, יש על זה דיון. יש הבדל בין בעלות לבין רכישה של חדשות מגורם אחר". סמירה הוסיף: "אני מוטרד מהקשר שהתפתח בין גופי התקשורת ובעיקר חברות החדשות והזיקה לפוליטיקאים. זה הליך בלתי רצוי. אני מדבר על כך שחברי כנסת נפגשו עם גורמים שונים בערוצים השונים. זה קורה בשנתיים שלוש האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully