וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת הלהט"ב תובעת את "מקור ראשון"

אמילי גרינצווייג

25.11.2010 / 16:52

התביעה, על סך 60 אלף שקלים, הוגשה אחרי שהעיתון חזר בו מהסכמה לפרסם מודעה לקו הקשב שהיא מפעילה בטענה כי היא עלולה לפגוע ברגשות הקוראים

אגודת הלהט"ב תובעת את "מקור ראשון" על סך 60,000 שקלים בגין הפלייה אסורה, לכאורה, בשל אי פרסום מודעה מטעם האגודה בעיתון.

בתביעה שהגישה אגודת הלהט"ב (לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) נטען כי התנהגות העיתון מהווה "הפלייה ברורה נגד הקהילה הגאה" ודורשת כי בית המשפט יאכוף את ההסכם בין הצדדים לפיו תפורסם המודעה וכן כאמור, פיצוי בסך 60,000 שקלים אשר לדברי האגודה יופנה לקידום פעילות קו הקשב של הקהילה וחלקו יושקע באופן ספציפי בפרסום מודעות נוספות לקו הקשב ב"מקור ראשון".

לטענת האגודה בעקבות הרצח בבר נוער ואירועים נוספים, ביקשה האגודה לפרסם בעיתון "מודעה צנועה בדבר קו הקשב שהיא מפעילה 'יש עם מי לדבר'".

לדבריהם, העיתון הסכים בתחילה לפרסם את המודעה, אך החליט לסגת ברגע האחרון ובתשובה ששלח עורך הדין של העיתון לאגודה נטען כי הסיבה לאי פרסום המודעה הוא החשש לפגיעה ברגשות קוראי העיתון, שכן מדובר ב-"עיתון בעל ציביון ייחודי המיועד לקהל קוראים ספציפי בעיקרו".

עוד נטען בתביעה כי "אפילו הייתה מאפיינת הנתבעת את אותו 'צביון מיוחד' ספציפי של קוראיה, אין בכך כדי להצדיק את החלטתה שלא לפרסם את המודעה. קו הקשב שמפעילה התובעת, אליו מפנה המודעה, פונה אל כלל הציבור בישראל, ומקבל פניות ושיחות מכל קשת האוכלוסייה בישראל. בין היתר, מנתוני השיחות של שנת 2008 עולה כי 17 אחוזים מהפניות נעשו על-ידי אנשים אשר הגדירו עצמם כבעלי זיקה לדת ובהם מסורתיים, דתיים וחרדים".

עו"ד דורי ספיבק, מהקליניקה המשפטית של הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב, המייצג את האגודה טוען: "אנשים המתלבטים בעניינים של נטייה מינית מצויים בכל רבדי החברה הישראלית, לרבות בקהל קוראי העיתון מקור ראשון. אפילו הייתה מאפיינת הנתבעת את אותו 'צביון מיוחד' ספציפי של קוראיה אין בכך כדי להצדיק את החלטתה שלא לפרסם את המודעה".

ממקור ראשון נמסר בתגובה: "התגובה לתביעה נמסרה באופן ישיר לתובעים על ידי היועץ המשפטי של העיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully