וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה: אגרת הטלוויזיה תופחת ותיכלל באגרת הרדיו

אמילי גרינצווייג

30.11.2010 / 13:24

ח"כ דני דנון, בשיתוף רשות השידור, יוזם הצעת חוק אשר במסגרתו תופחת אגרת הטלוויזיה ב-40% והיתרה תצורף לאגרת הרדיו, אשר משולמת דרך מבחן הטסט השנתי לרכב

יוזמה חדשה: אגרת הטלוויזיה תופחת ותיכלל באגרת הרדיו, אותה משלמים במסגרת מבחן הרישוי השנתי של הרכב. בנוסף, על פי היוזמה, אגף הגבייה ברשות השידור יבוטל.

לפי הצעת החוק, אותה מוביל ח"כ דני דנון (ליכוד) תופחת אגרת הטלוויזיה בכ-40%, כאשר היתרה תצורף לאגרת הרדיו. היוזמה נעשית בשיתוף עם רשות השידור אך היא נמצאת עדיין בשלבים ראשוניים והועברה לבחינת היועץ המשפטי לממשלה, זאת לאחר התייעצת עם משרד האוצר. אחת השאלות שנשארו פתוחות היא סוגיית התשלום בקרב בעלי רכבי ליסינג ממקום העבודה.

בהצעת החוק כותב ח"כ דנון: "רוב הציבור בישראל שמחזיק בבית גם טלוויזיה וגם רכב פרטי, ישלם מאות שקלים פחות מאשר המצב הנהוג כיום. נוסף על כך זוהי הצעה חברתית, שתאפשר לגבות פחות מאנשי השכבות החלשות שרבים מהם לא מחזיקים בכלי רכב אך יש להם טלוויזיה".

היוזמה נועדה, בין השאר, להקל על גביית האגרה ולהעלות את אחוזיה, שעומדים כעת על 70% משלמי אגרה במגזר היהודי ו-30% במגזר הערבי.

לדברי ח"כ דנון, "הלוואי ויכולנו לבטל לחלוטין את העצם בגרון שנקרא אגרת רשות השידור, אבל לפחות היוזמה החדשה תוריד ב-40 אחוז את עלות האגרה לכל בית בישראל. הייחודיות של הצעת החוק באה לידי ביטוי בכך שהיא תבטיח דיפרנסציה בתשלום בין השכבות החלשות לבין בעלי האמצעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully