וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה לזכייניות: שלמו מיד חובות או שנחלט ערבויות

אמילי גרינצווייג

30.11.2010 / 14:47

מועצת הרשות השנייה החליטה על תשלום מיידי של חובות התמלוגים של זכייניות ערוצים 2 ו-10, עבור ששת החודשים הראשונים של 2010. אם החוב לא ישולם, הרשות תורה על חילוט ערבויות

מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו התכנסה אתמול (שני) והחליטה להורות על תשלום מיידי של חובות התמלוגים של זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10, עבור התקופה של ינואר - יוני 2010. במידה והחוב לא ישולם באופן מיידי הרשות תורה על חילוט הערבויות הבנקאיות של הזכייניות. מדובר בסכום כולל של כ-20 מיליון שקלים, לשלושת הזכייניות יחד.

בנוסף, הוחלט כי יו"ר המועצה יפנה לשר האוצר ולשר התקשורת בבקשה לשקול הפחתה של שיעור התמלוגים הקבוע בתקנות, בהתייחס לזכייני הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שהינם גבוהים בכל קנה מידה ביחס לשיעור התמלוגים המשולמים היום על ידי גופי תקשורת אחרים כמו חברות הסלולאר ועל ידי חברות הכבלים והלוויין.

ד"ר אילן אבישר, יו"ר מועצת הרשות השנייה, אמר כי הוא מצר על כך שהתהליך שהחל בשינוי התקנות להפחתת התמלוגים נעצר, וכתוצאה מכך אין מנוס אלא לחייב את הזכיינים בביצוע תשלום מיידי של חובות התמלוגים".

בתוך כך, מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, פנה למנכ"לי זכייניות הטלוויזיה: יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ישראל 10, אבי ניר, מנכ"ל קשת, אבי צבי, מנכ"ל רשת, אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות, ראודור בנזימן, מנכ"ל חדשות 10 ויפה ויגודסקי, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, והתריע בפניהם להקפיד הקפדה יתרה בנושא אופי הקדימונים המשודרים בערוצים 2 ו- 10.

לדברי סמירה: "יש להדגיש כי, הקדימונים עצמם מתפרצים ומפתיעים את ציבור הצופים, ולכן יש לגלות אחריות רבה לגבי התאמתם לשעות השידור, לוח שידורים וכו'. הנכם נדרשים להקפיד על כך שקדימונים המשודרים בכל שעות היום יתאימו בתכניהם לצפייה של קהל צופים רחב, הכולל ילדים. כמו כן, יש להקפיד ולסמן את הקדימונים בסיווג הגילאי של התכנית שהם מקדמים. הדבר יקבל 'עדיפות' בפעילות הבקרה של הרשות השנייה בשנה הקרובה".

תגובת הזכייניות לדרישת המועצה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully