וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת עם ערוץ 2

אמילי גרינצווייג

2.12.2010 / 11:11

ועדת הכלכלה אישרה עקרונית את הצעתו של השר כחלון, לפיה קשת ורשת תוכלנה להמשיך להחזיק במשותף בחברת החדשות, שלוש שנים נוספות ממועד המעבר לרשיונות

זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, יוכלו להמשיך בהחזקה משותפת של חברת החדשות 2 במשך שלוש שנים ממועד המעבר לרישיונות, כך אושר לפני זמן קצר בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת, בישיבתה בכפר המכביה.

למעשה, בזאת אושרה עקרונית הצעתו של שר התקשורת, משה
כחלון. על פי הצעת החוק הקיימת, ישנם שני מועדי מעבר אפשריים, האחד בשנת 2012, כאשר לפי החלטת שר התקשורת ניתן יהיה לדחותו לשנת 2013 ומועד מעבר אפשרי נוסף ב-2015, עם תום תקופת הזיכיונות.

עם זאת במהלך הדיון אמר מנכ"ל הרשות השניה, מנשה סמירה, כי מועד המעבר הראשון, ב1 בינואר 2012 אינו סביר. לדבריו, "לוח הזמנים היה סביר כשהצעת החוק הוגשה, כעת מדובר בלוח זמנים שאינו סביר להיערכות מתאימה". כן הוסיף סמירה כי שנת 2013 הנה ריאלית יותר.

ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר בישיבה כי לטעמו כל רפורמת הרישיונות המוצעת הפכה לכזו שאינה נדרשת כלל: "מדובר ברפורמה מיותרת שלא עושה שום דבר משמעותי. היא שומרת אולי על ערוץ 10".

אל קעידה במזרח ירושלים?

במהלך הדיון התקבלה הצעת הרשות השנייה בדבר השקעה פרוגרסיבית ביצירה בסוגה עילית בהתאם להכנסות. ההצעה גובשה בתיאום עם ארגוני היוצרים השונים ועיקרה: השקעה של כ- 60 מיליון שקל, כאשר ההכנסות יעמדו עד כ- 600 מיליון שקל וכל הכנסה נוספת תגדיל את ההשקעה בסוגה עילית עד לכ- 120 מיליון שקל.

מוש דנון, נציג היוצרים, כינה את ההסדר "הגיוני והוגן". מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה: "ההחלטה לגבי הקף ההשקעה בסוגה עילית על ידי בעלי רישיון מבטיחה תמהיל מאוזן ואיכותי, קידום ועידוד יצירת מקור ישראלית ובעיקר את אופיו המגוון והחשוב של ערוץ ברודקאסט מרכזי בישראל על אף המעבר לרישיונות".

נושא נוסף שנדון בוועדה היא הצעת משרד המשפטים לשנות את אחד הקריטריונים בדבר תנאי הסף הנדרשים מבעל רישיון ולקבוע כי תדרש תושבות קבע, במקום קריטריון האזרחות הנדרש כעת. נציגת המשרד, דנה נויפלד, הבהירה כי מדובר בתיקון שיאפשר גם לתושבי מזרח ירושלים לקבל בעלות על רישיון.

יו"ר הוועדה, אופיר אקוניס, אמר בתגובה: "אני רוצה לדעת מי מממן את תושב הקבע הפרוזאי, הציוני הגדול הזה. אני לא רוצה פה תחנות טלוויזיה של אל קעידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully