וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם הרפורמה עם אגודת העיתונאים

אמילי גרינצווייג

5.12.2010 / 16:40

צעד משמעותי ליישום הרפורמה ברשות השידור: הנהלת רשות השידור ואגודת העיתונאים בירושלים חתמו הערב (ראשון) על הסכם הרפורמה

הסכם היסטורי או רק עוד צעד אחד מני רבים עד יישום הרפורמה ברשות השידור? אם תשאלו את מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות או את דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, הם יבחרו באפשרות הראשונה. הבעיה היא שוועד העיתונאים הוא רק אחד הוועדים ברשות, גם אם גדול וחשוב.

הערב (ראשון) נחתם הסכם הרפורמה על ידי שקלאר וזקן, לאחר שמוקדם יותר היום אישרה אגודת העיתונאים בירושלים את טיוטת הסכם הרפורמה של עובדי דרג העיתונאים ברשות השידור, ברוב של 12 תומכים ונמנע אחד. בכך הסמיכה האגודה את היו"ר זקן לחתום על ההסכם עם הנהלת הרשות ומשרד האוצר.

במעמד החתימה נכחו שקלאר, זקן, מושון מצליח המנהל בפועל של הערוץ הראשון, , אריה שקד המנהל בפועל של "קול ישראל" וראש צוות הרפורמה, יורם כהן המנהל בפועל של חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ומוטי אמיר מנהל רשת ב' של "קול ישראל".

דני זקן אמר לאחר חתימת ההכסם: "אגודת העיתונאים גאה להיות זו שמתחילה בפועל , לאחר עשרות שנות דיבורים על הרפורמה, את הבראתה וחיזוקה של רשות השידור. אנו חותמים תוך אמונה ביכולת לקיים את הרפורמה וקוראים למשרד האוצר ולממשלה להבטיח את איתנותה הפיננסית של רשות השידור ומנגד להימנע מכל התערבות בעבודה המקצועית של העיתונאים ובהחלטות הניהוליות של הרשות. אנו מצפים מהנהלת רשות השידור, לנצל את הכלים שהעמדנו לרשותה להבראת הרשות ,להחזרת הערוץ הראשון לקדמת הבמה ולחיזוק מעמדו של "קול ישראל" כרדיו המוביל במדינה. כעת מתחילה העבודה האמיתית על היישום, מבחן האמת של כל הצדדים ברפורמה", אמר זקן.

מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר: "מדובר ביום היסטורי ברשות השידור". שקלאר ציין כי ההסכם עם העיתונאים ברשות, וזה הצפוי עם עובדי ההסתדרות מבטיחים את קיומו של השידור הציבור ויובילו אותו בבטחה למקומו הראוי בזירה התקשורתית בישראל.

"לפנינו החלק הקשה והכואב בכל הקשור ליישום ההסכמים ופרישת העובדים, אולם, אין ספק שמדובר בנקודת מפנה היסטורית בתולדותיה של רשות השידור", אמר שקלאר. מנכ"ל הרשות הוסיף ואמר כי בחתימה על ההסכם מימשו עובדי רשות השידור את חלקם בקידום הרפורמה והאחריות למימושה ולמימונה עוברת אל הממשלה וועדות הכנסת.

עדכון אחרון: 22:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully