וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמים

אמילי גרינצווייג

6.12.2010 / 13:18

בעקבות כעס על ההתנהלות בכנס אילת, הקימו כמה אנשי תקשורת דתיים אגודת עיתונאים עצמאית, ביוזמת עוזי ברוך, עורך אתר ערוץ 7

בסוף השבוע התכנס בפתח תקווה צוות היגוי לקראת הקמתה של אגודת העיתונאים הדתיים על רקע המשבר עם אגודת העיתונאים בתל אביב, בעקבות הכעס של אותם עיתונאים על מקומה של "אג'נדה" בכנס אילת, כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה.

בדיון הוחלט להקים את האגודה ולקיים בקרוב כנס עם מאות אנשי תקשורת דתיים, חרדים ומסורתיים המזדהים עם עקרונות האגודה. בעתיד הקרוב יוחלט האם חברי האגודה החדשה יצטרפו לאגודת העיתונאים בירושלים ובתל אביב כחטיבה עצמאית או יפעלו כאגודה עצמאית לכל דבר.

על ההתאגדות החדשה הוחלט לאחר שורה של תקריות בכנס העיתונות האחרון שארגנה אגודת העיתונאים באילת, אשר לדברי יוזמי ההתארגנות "קיבל את חסות ארגון השמאל הקיצוני "אג'נדה", שהביא למקום פעילים שהשתלטו למעשה על הכנס, הפריעו כל העת לדוברים הדתיים, ששולבו בפאנל אחד בלבד, ואף קראו קריאות גנאי לקומץ העיתונאים הימניים שביקשו להביע את דעתם".

בפגישת ההקמה נכחו דודו סעדה "בשבע", ינון פלח "קו עיתונות דתית", אבי מימרן "רדיו קול ברמה", אברהם לוריא "המבשר", עמיעד טאוב "דתילי", לירון נגלר כהן ynet, מוטי רובינשטיין "פשקעויל", חזקי עזרא, הכתב הפרלמנטרי של ערוץ 7, שרי גל רוטנברג "בקהילה", דוד רוטנברג – "בחדרי חרדים" איש יחסי הציבור במגזר החרדי, קובי סלע ועוד.

עוזי ברוך, עורך אתר ערוץ 7 ויוזם הרעיון, אמר לוואלה!ברנז'ה "אני שמח לבשר כי לאגודה החדשה יש היענות גדולה מכל כלי התקשורת בישראל, הדתיים, החרדיים וגם מהתקשורת הכללית. מסתבר כי לתחושות שלנו יש שותפים רבים. אני מזמין את אנשי התקשורת שמחפשים דרך חדשה ומרעננת לחבור אלינו ולהיות שותפים לאגודה האלטרנטיבית".

.

"זו הפעם הראשונה שיכירו בהם כעיתונאים ויתייחסו אליהם ברצינות"

לדברי גורם המעורה בפרטים, "ככלל נראה שאגודת העיתונאים חיה בעולמות משונים, בשנה שעברה אפילו היה פאנל תחת הכותרת 'האם התקשורת שמאלנית' – מה שמעיד כי מה שברור לציבור כלל לא ברור לעיתונאים".

בנוסף מציין הגורם כי לאגודה החדשה יש היענות רבה במגזר החרדי, "מבחינתם מדובר ביוזמה נפלאה, אגודה שתכיר בהם ותפנה ללשכת העיתונות הממשלתית לשם קבלת תעודות עיתונאי. כיום יש בעיה קשה של כלי תקשורת חרדים חדשים, מקומונים חרדים שאינם זוכים להכרה, אתרי אינטרנט חרדים שאינם זוכים להכרה. כאשר אותם עיתונאים מגיעים לאירועים, כמו בפרשת בית החולים ברזילי באשקלון, המשטרה אינה מזהה אותם ועוצרת אותם. עבור אותם כתבים זו הפעם הראשונה שיכירו בהם כעיתונאים ויתייחסו אליהם ברצינות".

יוסי בר מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב אמר בתגובה :"אני מברך על הקמת האגודה, ושיהיה להם לבריאות. אנחנו נשמח אם יקומו אגודות מתחרות שיוכלו לסייע למגזרים עיתונאיים שונים. עד כה לא הודיעו לנו על פרישה, לא שני נציגי ערוץ 7 ולא כ-20 חברים חדשים דתיים שנתקבלו במהלך שלושת החודשים האחרונים ושילמו דמי חבר".

היוזמה של העיתונאים הדתיים מתרחשת במקביל לפעילות של העיתונאיםיאיר טרצ'יצקי ויואב ריבק שפתחו לאחרונה בלוג בשם "עיתונאים" שמנהל מלחמת חורמה בשם חטיבת העיתונאים הצעירים בהתנהלות אגודת העיתונאים בתל אביב תחת היו"ר יוסי בר מוחא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully