וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כץ: "הנהלת רשות השידור עוברת על החוק"

אמילי גרינצווייג

8.12.2010 / 14:35

דיון סוער בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא הסכמי העבודה המתגבשים ברשות השידור. איתי לנדסברג: "אם חלילה תיחתם הרפורמה, רשות השידור תחוסל". שקלאר: "לא נפר חוק"

בדיון סוער בנושא הסכמי העבודה המתגבשים ברשות השידור, אשר התקיים היום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד): "יש 13 ועדים המייצגים את עובדי רשות השידור מול ההנהלה. זה המון. אי אפשר לנהל כך משא ומתן שיביא לתוצאות שירצו הן את העובדים והן את ההנהלה, תוך שימור צביונה ואיתנותה הפיננסית של רשות השידור. אני ממליץ לוועדים השונים ברשות להתאחד לכדי ועד אחד מרוכז ומסודר, ורק כך יימנעו הסכמים מפלים ושביתות".

במהלך הדיון תקפו נציגי הוועדים השונים את אגודת העיתונאים בירושלים, אשר חתמה על הסכם עבודה מול הנהלת רשות השידור, ובכך קבעה, לטענתם, תקדים בקביעת תנאים שאינם מקובלים בהכרח על כלל העובדים ברשות.

איתי לנדסברג, מנהל מחלקת התעודה בערוץ 1 ועורך "מבט שני" אמר בדיון: "אם חלילה תיחתם הרפורמה, רשות השידור תחוסל; שלא יספרו לי שאין כסף – מקימים ערוץ הסברה בתקציב אדיר על חשבון תקציב העובדים, חותמים עם ההתאחדות לכדורגל על חוזה שידור בסך 15 מיליון שקלים – ולנו, העובדים, לא נשאר כסף לשעות נוספות, אחרי שמסיימים את יומנו באחת בלילה".

עובדי רשות השידור הבהירו כי יש עובדים המועסקים בשכר גלובלי, הכולל שעות נוספות, אשר עומד על 5,600 שקלים בחודש ואף פחות מכך. ח"כ חיים כץ בתגובה: "זה ניצול עובדים, זה אסור ומנוגד לחוק". ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) הוסיפה: "התיקון לחוק הגנת השכר שיזמתי אוסר על העסקה בשעות נוספות מבלי לשלם עליהן, גם בשכר גלובלי. בתי הדין קבעו שזה מותר רק במקרים של שכר גבוה במיוחד. כשאני הרווחתי 54 אלף שקלים בערוץ 2 בשכר בכירים, מותר היה להעסיק אותי גם בשבת בלא תמורה, ובצדק רב. אבל להעסיק עובד בשכר של 5,600 שקלים ולחייב אותו לעבוד לילות כימים זו עבירה על החוק וניצול".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר: "אני מבין שרוצים יעילות ורוצים חיסכון ברשות השידור, אבל אנחנו דואגים גם לעובדים עצמם ונמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות. בינתיים אני מתרשם שיש לנו ממה להיות מוטרדים".

"חלק מהוועדים לא מרוצים מהגופים המייצגים אותם במו"מ"

יו"ר הוועדה ח"כ כץ סיכם את הדיון, ואמר: "אני מציע להנהלת רשות השידור לגשת למשרד האוצר ולהציע להם לאפשר לעובדים המעוניינים לפרוש מרצון לעשות כן, מבלי שהאוצר יתנה את המהלך באישור הרפורמה כולה. בנוסף, הוועדה בראשותי מוכנה לשבת עם כל ועד מהרשות בנפרד, לעבור יחד על ההסכמים ולנסות לגבש פתרון. נוכל גם להעביר ליו"ר ההסתדרות עופר עיני את המסר שלא כל עובדי רשות השידור מרוצים מההסכמים המוצעים".

מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, אמר בתגובה: "מדובר בדיון ענייני בו כל אחד הציג את עמדותיו ביחס לרפורמה. חלק מהוועדים לא מרוצים מהגופים המייצגים אותם במשא ומתן, אנחנו נאמנים לגופים היציגים שאנו עובדים מולם. עבודתנו ביחס להסכמי השכר נעשית בעבודה צמודה מול היועץ המשפטי והפרקליטות, לא נפר חוק – כמובן שההסכם תואם לרוח החוק".

רן אפרתי יו"ר ועד הטכנאים ברדיו אמר בתגובה: "אני קורא לתת לפורשים לפרוש לאלתר ואנו מצטרפים לח"כ כץ, אסור להחזיק את מי שרוצה לפרוש כבן ערובה לרפורמה. לצערנו כבר ראינו מה קורה כאשר מתנים את העברת הכספים הנדרשים בקיומה של רפורמה".

דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים: "הסכם השכר החדש הוא זה שנועד לפתור את בעיית החוקיות של ההסכמים הישנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully