וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים וחוסר ודאות בהיערכות החדשות המקומיות

אמילי גרינצווייג

13.12.2010 / 18:43

ב-2 בינואר, אמורות לעלות החדשות המקומיות של HOT, בהפקת "קודה תקשורת" של רם לנדס, אך עדיין אין מגישים, עובדים לא יודעים מה יעלה בגורלם וערוץ 1 לא העביר את הארכיון

מסתמנים קשיים בהיערכות לעליית החדשות המקומיות בביתם החדש. לפני כחודש אישרה מועצת הכבלים והלוויין את העברת הפקת מהדורות החדשות המקומיות, המשודרות ב-HOT, מרשות השידור לחברת "קודה תקשורת" של רם לנדס.

המהלך צפוי להיכנס לתקפו ביום ראשון, 2 בינואר 2011, אך בינתיים נראה כי לא בטוח שמערך השידורים החדש יהיה מוכן בתאריך היעד. כעת, כשבועיים וחצי לפני מועד העלייה, עדיין לא נראה כי כל הקצוות בעניין נסגרו, טרם הוחלט על מגישי המהדורות, ובימים אלו מתקיימים אודישנים, וחלק מעובדי המהדורות בתחושה שאינם יודעים לאן מועדות פניהם.

חברת קודה חוייבה על ידי מועצת הכבלים והלויין, עם מתן האישור, לשמור על היקף המהדורות ועל קליטת כוח האדם הקיים. מדובר בשש מהדורות מקומיות. לדברי עובדים רבים של החדשות המקומיות, רק לאחרונה פנו אליהם לגבי המשך העסקתם. עובדי החדשות שימשו עד כה כעובדים של רשות השידור, מי שהפיקה אותן בשלוש השנים האחרונות. לטענת כתבים רבים, ההצעות החדשות, אותן הם מקבלים, מהוות פגיעה בשכרם עד כה.

יצויין כי חלק מן המהדורות יופקו, בעבור קודה תקשורת ובפיקוחה, על ידי זכיין נוסף, שיהיה המעסיק בפועל של העובדים. בין אלו שנבחרו להפיק את מהדורת החדשות המקומית בדרום, דני טופ ושמעון פרץ, ששימשו בתפקיד במסגרת ההפקה על ידי רשות השידור.

כמו כן, רשות השידור טרם העבירה את חומרי הארכיון של המהדורות לקודה, זאת למרות שחברת JCS, שהפיקה את החדשות קודם לכן עבור לרשות, העבירה את הארכיון לרשותה. בנוסף, עם ההודעה על העברת הפקת החדשות המקומיות מידי הרשות, נאמר כי יעשו מאמצים לקלוט חלק מהעובדים ברשות השידור, אך נכון להיום טרם נקלט ברשות ולו עובד אחד.

רם לנדס אמר בתגובה: "אנו מתקדמים לפי לוחות הזמנים שנקבעו מראש".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "לרשות השידור יש הסכם עם חברת HOT בעניין הארכיונים ולא עם חברת 'קודה תקשורת'. לפיכך, תעביר הרשות לחברת HOT את כל ארכיוני החדשות המקומיות בהתאם להסכם הקיים בין הרשות ובין הוט בעניין זה". בעניין קליטת העובדים נמסר: "ברשות השידור עדין בודקים את הסוגיה ומקווים שנוכל לקלוט מספר מצומצם של עובדים".

ממועצת הכבלים והלווין טרם נתקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully