וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדים ברשות השידור במגעים עם "כח לעובדים"

אמילי גרינצווייג

14.12.2010 / 16:32

עובדים ברשות השידור, המייצגים את כלל ועדי העובדים ברשות, מנהלים מגעים עם ארגון "כח לעובדים" שייצג אותם במהלכי הרפורמה, עקב חוסר שביעות רצון מהייצוג הנוכחי

קבוצת עובדים ברשות השידור, הכוללת עובדים מכלל ועדי הרשות, מנהלת בתקופה האחרונה מערכת ארוכה של מגעים בחיפוש אחר חלופה לאיגודים המקצועיים המייצגים את עובדי הרשות, כאשר לאחרונה התקיימו מספר פגישות עם ארגון "כוח לעובדים".

לוואלה! ברנז'ה נודע כי אחת האופציות הנשקלות הינה הקמת ארגון עובדי השידור הציבורי, הכולל את כלל עובדי הרשות. כיום מפוצלים העובדים למספר ועדים : ועד העיתונאים, ועד הטכנאים והוועד המשולב . במסגרת זו אף מתקיימת עצומה בעניין.

לדברי גורמים המעורבים במהלך, הדבר נובע מתחושת חוסר הביטחון של העובדים לגבי המידה בה האיגודים המקצועיים מייצגים אותם. אחד העיתונאים המעורבים אמר כי "אנו מואסים בייצוג הלקוי והלא ראוי של האיגודים המקצועיים ברשות, אנו רוצים שיכירו בנו ויכבדו את הזכויות שלנו ולא שיראו בנו כג'וק במסגרת הגדולה".

לדבריו, הרפורמה היא בעצם הקש ששבר את גב הגמל, "האכזבה מהאיגודים הייתה קיימת במהלך השנים, אבל באופן רדום. המהלך של הרפורמה הקצין את המצב. הרפורמה נדחפה על ידי גורמים קיצוניים בלי איזונים ראויים של העובדים ונציגיהם. מדובר ברפורמה שנעשתה בכפייה ואיומים. זו השיטה של האוצר".

עוד אמר אותו גורם כי "זה לא נכון לומר שהעובדים אינם רוצים שינויים, אנחנו רוצים שינויים משמעותיים, רק לא קוראים לזה רפורמה. אם רוצים להבריא משהו, צריך לעשות זאת בהבנה ושיתוף".

"אנו עומדים לרשות העובדים"

שי כהן , ממייסדי ארגון כח לעובדים אמר: "אכן מתקיימים מגעים נרחבים בנושא. אם זאת, איננו ששים להיכנס למקום בו קיים ארגון עובדים, מהלך כזה דורש כינוס של ההנהגה הארצית ואישורה, אך לא עשינו זאת כי אנו נמצאים עדיין בשלבים ראשוניים. אנו בוחנים את הדבר, כיוון שכאשר טובת העובדים מחייבת שינוי כזה, נקבל קבוצה כזו לחיקנו. בכל מקרה אנו עומדים לרשות העובדים".

ענת עוזרי, יו"ר הוועד המשולב בטלוויזיה, מסרה בתגובה: "לא ידוע לי אם בין החותמים יש גם עובדי הוועד המשולב, אבל אם כן זוהי בהחלט תעודת עניות לנו ולמי שעמל על ההסכם. בכל אופן, הוועד המשולב בטלוויזיה עוד לא נתן את הסכמתו להסכם המתגבש וההסתדרות לא תחתום עליו עד שכל הסוגיות ייפתרו".

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן אמר בתגובה: "אגודת העיתונאים בירושלים היא הגוף היציג של עיתונאי רשות השידור והיא הצליחה להשיג הסכם מהטובים ביותר במשק בשנים האחרונות לוועדים בגוף ציבורי. בהסכם גלומות הטבות רבות, שכר נאות, תיקון עיוותי עבר, ביטול הסכמים על סף החוקיות ובעיקר הכינה את הקרקע להבראת רשות השידור. מצער שקומץ עובדים נואשים מנסים בכל כוחם לטרפד את שהושג ולפגוע בחבריהם. באשר לטענת הייצוג, לפחות בכל הקשור לעיתונאים היא מופרכת, שכן רוב חברה הנהלת אגודת העיתונאים נבחרים על ידי עובדי הרשות ובהנהלה מיוצגים גם חמישה מחברי הוועדים השונים. הרפורמה זכתה לתמיכתם של וועדי העיתונאים".

מההסתדרות נמסר בתגובה: "ההסתדרות היא המייצגת את העובדים ברשות השידור ותמשיך לעשות זאת בנאמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully