וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים חדשים בשוק הטלוויזיה לא יזכו להגנת ינוקא

אמילי גרינצווייג

15.12.2010 / 13:54

ועדת הכלכלה החליטה כי גורם חדש שיבקש להיכנס לשוק הטלוויזיה לאחר המעבר מזיכיונות לרישיונות, לא יזכה להגנת ינוקא. כפועל יוצא, בעלי הרישיונות לא ישאו במחויבות להוצאה על תוכן

גורמים חדשים שיבקשו להקים ערוץ טלוויזיה לא יזכו להגנות ינוקא, כך החליטה ועדת הכלכלה היום (רביעי). נוכח הפלת הסעיף, לבעלי הרישיונות לא תהיה מחוייבות להוצאה על תוכן.

לפי הצעת החוק, בעל רישיון חדש יהיה רשאי, במהלך השנתיים הראשונות ממועד תחילת תוקף הרישיון, לשדר מחצית מהמחויבויות שנקבעו לסוגה עילית ולהוציא מחצית מסכומי ההוצאה שבעל רישיון חייב להשקיע בסוגה עילית ובסרטים ישראלים.

ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) הודיע במהלך הדיון כי הוא מתנגד לסעיף וכי אין מקום להעניק לשחקנים חדשים הגנות מסוג זה. ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' אמרה: "יש לי תחושה שמי שייכנס לשוק הם לא בדיוק שחקנים שאין להם כסף, לכן אין צורך בהגנות ינוקא".

נציגת משרד המשפטים, דנה נויפלד, הסבירה כי אם עד כה החוק עסק בהתאמת השיטה החדשה לדרישות הזכייניות, "כעת אנחנו מדברים בשם קבוצות חדשות שלא נמצאות פה ויש להגן עליהן". נציגי ארגוני היוצרים הצטרפו לדברים, ואמרו כי אפילו שלכאורה הדבר הוא בניגוד לאינטרסים שלהם הרי שהגנת הינוקא נועדה לשפר את מצב התעשייה בטווח הארוך.

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, אמר: "הגנת הינוקא היא הדבר הנכון ביותר לקיים תחרות כמו שצריך". היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, הוסיפה וחידדה את הדברים: "אם הסעיף לא יתקבל אפשר לקרוא לחוק כחוק להנצחת השליטה של בעלי הזיכיונות הנוכחיים בערוצים 22 ו-10 בשוק לשנים רבות".

בהצבעה שהתקיימה לאחר הדיון בסוגיה נפסל הסעיף, זאת נוכח התנגדותם של שני חברי הכנסת של "ישראל ביתנו", חמד עמאר וליה שמטוב. ח"כ יוליה שמאלבו ברקוביץ' נמנעה. יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, היה היחיד שתמך בסעיף וציין כי הוא "רוצה לפתוח את השוק לתחרות".

מחוייבויות התוכן של בעלי הרישיונות עוגנו בתוך סעיף הגנות הינוקא ועל כן, לפי המצב הנוכחי, במידה שהצעת החוק תאושר בצורה זו, אין לבעלי רישיון שום מחויבויות להוצאה על תוכן. ח"כ אקוניס הודיע כי הוא שומר לעצמו את הזכות להגיש רוויזיה לסעיף, או להגיש הסתייגות למליאה לפיה ההצעה המקורית של משרד התקשורת תאושר. היועצת המשפטית של משרד התקשורת, נגה רובינשטיין, הודיעה כי גם השר שומר לעצמו את הזכות להגיש הסתייגות למליאה.

יעקב שחם, יו"ר ועדת טלוויזיה ברשות השנייה אמר בתגובה: "החלטת ועדת הכלכלה לבטל את הסעיף בחוק הקובע כי למקבלות הרישיונות יהיו מחוייבויות תוכן וביטול הינוקא לחדשים, הן יום עצוב לשידורי הטלוויזיה בישראל ומהווים פגיעה קשה בשידור הציבורי ופגיעה קשה עוד יותר בצופים. החלטה תמוהה זו, המעידה על אי הבנה בסיסי של מקבליה בטובת הציבור, יכולה לנבוע משתי סיבות- הראשונה, תמימותם של אלה שתמכו בהצעה והשנייה, אולי, על טיפשותם. יש לפעול בדחיפות כדי לשנות החלטה תמוהה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully