וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל זה מלמעלה: על עזיבתו של אורי סלעי, עורך ערוץ 24

עינב שיף

15.12.2010 / 17:11

דעה: אורי סלעי אולי מזוהה עם המהפך הים-תיכוני של ערוץ 24, אבל הוא בסך הכל יישם את המדיניות של הבוסים שלו. ספק אם העורך החדש ישנה את המצב העגום

לא מעט גורמים בתעשיית המוזיקה הגיבו באנחת רווחה לידיעה על עזיבתו של אורי סלעי את תפקיד עורך מוזיקה 24. סלעי, לדידם של לא מעט מנהלים אישיים, יחצ"נים ואמנים, נתפס כפנים של המהפכה שעבר הערוץ מאז עזב אותו יואב קוטנר, יקיר אותה תעשייה.

תחת סלעי הפך ערוץ 24 למוצר בעל נטיות מסחריות מובהקות, קו מוזיקלי ברור וגם, מה לעשות, עדיפות ברורה לקידום תכנים של בעלת הבית, קשת. אלא שאותה אנחת רווחה היא רק יותר הבעת משאלה מאשר מציאות בשטח, כאילו עזיבתו של סלעי תאפשר שינוי קו בערוץ 24 ותחזיר אליו תכנים שכיום לא קיימים בו יותר. בפועל, סלעי הוא בסופו של דבר פנים, אפילו פנים מוצלחות למדי, של קונספט ברור שמוכתב על ידי שיקולים שגדולים מאדם כזה או אחר, שיקולים שיכתיבו את גורלה של המוזיקה הישראלית הרבה אחרי לכתו של אדם כזה או אחר.

מעמד הפקידים

למעשה, דמותו של סלעי היא דוגמה מרתקת לאופן שבו עובדים מייצגים את הגוף שמשלם את משכורתם. כשסלעי היה מופיע באירועים פומביים בנושא הערוץ, ולזכותו ייאמר שמעולם לא התחמק מדיון, ויכוח או שאלה, הוא תמיד הקפיד לומר עד כמה הוא אוהב באופן אישי את התכנים המשודרים בו ועד כמה הוא גאה בחשיפה שהערוץ מאפשר לשירים מהז'אנר הים תיכוני.

האנשים שהרימו גבה, בעיקר קולגות לשעבר בתחום התקשורת, לא הבינו שבסופו של דבר אדם - כל אדם - עובד לפרנסתו ולכן מייצג את הגוף שמוכן לעשות זאת. סלעי פשוט היה האיש שהמהפך התבצע בתקופתו ולכן חטף את כל האש, מכל הכיוונים האפשריים – חבריו בתקשורת, האמנים שחשבו שהערוץ צריך להיות להם לבית וגם בכירי הז'אנר הים-תיכוני, שפתאום מצאו את הבית הטלוויזיוני שלא היה להם מעולם (ברדיו הקדימו התחנות האזוריות את ערוץ 24) והזדרזו להידחף כדי למצוא לעצמם מקום. למזלו של סלעי, החבר והטאלנט, גל אוחובסקי, נשא גם הוא בחלק מהנטל וחטף בעצמו לא מעט מהאש. גם לזכותו ייאמר שלא פחד משום עימות או טענה בנושא.

אלא שעם כל ההערכה לאופן הלויאלי שבו סלעי נשא את משרת הפרזנטור של המהפך שעבר ערוץ 24, חשוב לזכור שתחת משמרתו ערוץ המוזיקה היחידי בישראל הוציא חרפות כמו "התבורי'ס" עם בני משפחת תבורי, "יפה לך", "גל ומרגול" וכמובן הפגיעה החמורה בתעשיית הקליפים בארץ, גם מפני שז'אנרים שלמים הפסיקו לראות ב-24 כר לגיטימי לפרסום ולכן הפסיקו ליצור לו קליפים. טענות הערוץ, כאילו אמנים לא שולחים להם קליפים ולכן אין אפשרות לשדר אותם, נשמעות מעט מצחיקות, בהתחשב בסיכויים המינימליים של הקליפים האלו להיות משודרים בערוץ. בתעשיית המוזיקה בישראל כדאי לקחת מעט מאד הימורים, בוודאי נוכח העלויות הגבוהות של הפקת קליפ.

ערוץ חשוב, תוכן זוועתי

ספק אם עזיבתו של סלעי תעורר מחדש את הדיון הציבורי סביב ערוץ 24. נראה שכל הצדדים כבר שחקו את טענותיהם עד זרא, ונותרו אינטרסים אישיים שממילא מדרדרים את הדיון החשוב סביב מוזיקה ישראלית בטלוויזיה למקומות בהם כולם מפסידים. זו פשוט עוד הזדמנות להזכיר שבין שלל האופציות שהממירים מציעים, ערוץ 24 הוא ערוץ חשוב, שהתוכן בו זוועתי. ספק אם העורך החדש, יהיה אשר יהיה, ישנה את המצב העגום הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully