וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כניסת השבת

אמילי גרינצווייג

16.12.2010 / 17:03

גורמים חרדיים שונים, ביניהם דוברי ח"כים, יח"צנים ומובילי דעת קהל בעולם החרדי, מאיימים להחרים את כתב הדתות של "ידיעות אחרונות", עקיבא נוביק, בעקבות כתבה שפירסם השבוע בעיתון

גורמים חרדים שונים מאיימים בחרם על כתב הדתות של "ידיעות אחרונות", עקיבא נוביק, בעקבות תחקיר בנוגע לתרמית הישיבות והרישום לכוללים לעומת הנוכחות בהם בפועל, שפורסם אתמול (רביעי) בעיתון.

במהדורה המרכזית של רדיו "קול ברמה" התייחס לכך יו"ר איגוד הישיבות, הרב שלמה ברילנט באמרו כי בעקבות התנהלותו של נוביק "יש התארגנות של הדוברים החרדים המייצגים את חברי הכנסת והאיגודים להתנתק מעקיבא נוביק, משום שאינו פועל על פי כללי האתיקה. אין שום סיבה שאנחנו נספק לו דלק למדורה. שילך לדברר את ההתנחלות, מה שהוא עשה קודם. אין סיבה שאדם ששותה מהבור שלנו גם יקיא עלינו".

במקביל, פירסם ירח טוקר, יחצ"ן ודוברו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני , טור באתר בחדרי חרדים בו הוא טוען כי נוביק עבר את הגבול. "מה שאני עומד לעשות בשורות הבאות מנוגד לכללים הנהוגים בין עיתונאי לבין דובר ואיש יחסי ציבור" כתב טוקר, "אבל כנראה שהכתב עקיבא נוביק חצה כבר את הגבולות, ומשום כך גם אני מרשה לעצמי לחרוג מן הכללים".

טוקר מספר על אירוע שהתרחש לפני כחודשיים בו פרסם נוביק ידיעה שלילית על הציבור החרדי ואוים בחרם בעקבות זאת. לדברי טוקר, "נוביק בחר בדרך אחרת. הדרך הקלה להתפרסם, הדרך הקלה לתפוס שער. להשמיץ וללכלך בכל דרך. רק בעקבות ההשלכות הקשות והמשמעותיות שיש לכתבה שכזו על מרקם היחסים העדין בין החברה החרדית לציבור הכללי במדינה. ועוד לא דיברנו על חילול ה' הנורא שייגרם מכך".

עוד מוסיף טוקר "לצערי, מה שכתבים אחרים שמסקרים את התחום, אשר זוכים לשיתוף פעולה מצד כל הדוברים, אנשי היח"צ, העיתונאים, אישי הציבור החרדיים, בעיקר בשל מקצועיותם הראויה לשבח, אך לא פחות בשל המוסר והאחריות אשר על פיה הם נוהגים בתפקידם, הכתב החדש והצעיר, עקיבא נוביק, לא למד ולא עשה".

כינוס שליחי חב"ד בניו יורק. רויטרס
נו קוגל פור יו/רויטרס

העיתונאי החרדי יצחק נחשוני כינה את פרסום הכתבה "מעשה נלוז", גם הוא בטור ב-"חדרי חרדים".

"בשום מקום בידיעה עצמה לא נכתב שהכוללים של 'קהל עדת ירושלים - המתמידים' בשלל שמותיהם, המופיעים בכתבה, הם אלו העומדים במרכזה של החקירה המשטרתית שכבר דווחה לפני יותר משלושה שבועות בכל כלי התקשורת האפשריים ו'נמרחה' בהם בכל צורה", טוען נחשוני, "אין ולו אחד מתוך הציבור החרדי שלא גינה כבר אז את מעשי הנוכלות, וגדולי הפוסקים והרבנים הצמידו למי שאחראי להם את הכינוי הבזוי - 'רודף'. אבל את המעשה הנלוז של נוביק ב'ידיעות אחרונות', שנועד להשחיר את הכוללים כולם לקראת המועד שבו עומד לפוג הסיכוי האחרון לתקן את 'חוק האברכים' לפני שיתבטל, איש לא מגנה".

אחד העיתונאים מהמגזר החרדי הדגיש כי לא נטען שהכתבה איננה נכונה, אלא שכתב דתי לא צריך לפרסם דברים כאלו והפרסום מהווה רכיבה על הגל התקשורתי כנגד החרדים. לדבריו, הטענות נולדו כיוון שלתפיסת הציבור החרדי, "כאשר מדובר בכתב דתי, המפרסם אירוע כזה בעיתוי הזה, זהו ניצול ציני של המצב התקשורתי הקשה של החרדים".

עקיבא נוביק ו-ידיעות אחרונות סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully