וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשף מסכות

אמילי גרינצווייג

19.12.2010 / 11:32

קבוצת עובדים בטלוויזיה החינוכית קיבלה את חברי ועדת החינוך של הכנסת במסכות לבנות, עקב "פחד מנקמנותה של המנהלת". יגודסקי: "אני יכולה לעבוד ביעילות גם עם 100 עובדים"

חברי ועדת החינוך של הכנסת הגיעו הבוקר (ראשון) לביקור בטלוויזיה החינוכית וקבוצת עובדים בתחנה קיבלו את פני הח"כים כאשר הם עטויים מסכות לבנות, המסמלות, לדבריהם "את אובדן הזהות בתחנה ואת הפחד לחשוף את פניהם עקב נקמנותה של המנהלת", כשהכוונה היא למנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי.

כמו כן, הדביקו העובדים על עצמם מדבקות עם הכיתוב "אני אובד בטלוויזיה החינוכית". בשבוע שעבר השוק לוח שידורים חדש של הטלוויזיה החינוכית ובמקביל מתנהל מאבק בנוגע לרפורמה וקיצוץ מאסיבי במצבת כח האדם של התחנה.

"אני יכולה לעבוד ביעילות ולייצר טלוויזיה איכותית גם עם 100 עובדים", אמרה במהלך הסיור יפה ויגודסקי, מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית שמעסיקה היום כ- 220 עובדים, "הממונה על השכר באוצר כבר הציע הסכמי שכר חדשים, תנאי פרישה מצויינים ותמריצים למי שיישאר, אך המשא ומתן התפוצץ ביום חמישי האחרון."

יו"ר ועדת החינוך ח"כ אלכס מילר אמר כי "הבעיה מתחילה בהסכמי ההעסקה הנדיבים שנחתמו עם העובדים כשהשידור הציבורי עוד היה מונופול בישראל. אם לא תמומש הרפורמה בהקדם תיסגר הטלוויזיה החינוכית או תיבלע בתוך רשות השידור וההפסד יהיה כולו שלנו".

ויגודצקי סיפרה כי "כשבערוצים המסחריים רוצים לראיין פוליטיקאי שולחים כתב שגם מצלם ומכוון תאורה, בשידור הציבורי ישלחו אוטובוס עם צוות שלם, ארוחת צהריים ושעות מנוחה. אי אפשר יותר להתנהל ככה".

במהלך הסיור קיבלה הוועדה סקירה על הפקות נוכחיות ועתידיות של הטלוויזיה החינוכית, סיירה באולפנים ושמעה על הבעיות התקציביות מהן סובלת החינוכית.

"מדובר בגוף חשוב המייצר תכנים איכותיים של ידע וערכים ועל כל תלמיד ותלמידה בישראל להיות נגיש אליהם. יש לבחון פתרונות כמו השכרת האולפנים לגופים חיצוניים והכנסת ערוץ 23 לממיר ה-DTT כדי להמשיך את היצירה המבורכת הזו", סיכם ח"כ מילר.

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "דווקא בשעתה היפה של החינוכית, כאשר לראשונה מזה שנים מופקות עשרות תוכניות חדשות ולוח שידורים מלא לילדים, יש קומץ קטן של עובדים שמעוניין להחזיר את המצב אחורה ולהחזיר את החינוכית לימיה השחורים ולחוסר רלוונטיות. הרפורמה בחינוכית תבטיח מצד אחד שתקציבי החינוכית יעברו להפקה ומצד שני שכל עובד יוכל לפרוש בכבוד ובתנאים נאותים".





עדכון אחרון: 18:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully