וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרכים הידועות

אמילי גרינצווייג

19.12.2010 / 18:11

רביב דרוקר תוקף בבלוג שלו את נחום ברנע על הסיקור המתמשך שלו את עניין שלטי הדרכים, מבלי לתת קרדיט לנדב פרי, כתב חדשות 10, שפירסם את הסיפור לראשונה

בפוסט שפרסם היום רביב דרוקר בבלוג שלו, תוקף פרשן חדשות 10 ומגיש "המקור" את בכיר עיתונאי ידיעות אחרונות, נחום ברנע.

לטענתו של דרוקר, בחודשיים האחרונים מכסה ברנע את סוגיית השלטים בצדי הדרכים עליהם חתומים שר התחבורה ישראל כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, אך אינו נותן את הקרדיט על הפרסום הראשון של הפרשה לכתב חדשות 10, נדב פרי, שהעלה את הסיפור לפני חודשיים וחצי במהדורת החדשות של הערוץ. בנוסף, טוען דרוקר, מתייחס ברנע, כמו גם כתבי "ידיעות" אחרים, לנושא כ"חשיפה" של ברנע עצמו.

"כשהתחילה הפארסה הקטנונית הזאת הנחתי שברנע פשוט לא ראה את הכתבה של פרי. יש לי לא מעט ביקורת על ברנע, אבל לא האמנתי שעיתונאי בכיר ומנוסה, יריב על קרדיט כל כך מטופש", כותב דרוקר ומוסיף, "אחר כך, שמעתי שדוברו של השר כץ, אילן ליזרוביץ, דווקא אמר לכתבים שהוא אמר לברנע שהיה פרסום קודם בחדשות 10" .

עוד כותב דרוקר "איך בכלל כתב בכיר כמו ברנע מגיע למצב שהוא מתייחס לפרסום כזה כאל 'חשיפה' עיתונאית? הרי לא מדובר בווטרגייט. כולה שלטים בצדי הדרכים, שכולם רואים. מאיפה באה היהירות הזאת, שאומרת - אני אמשיך לתת לעצמי קרדיט כי חוץ מ'ידיעות' אין הרי כלום בעולם. מי יידע שזה כבר פורסם איפשהו? מי יעז לתקן אותי?

אך זה לא רק ברנע. איך אין אף אחד בעיתון שאומר - בוא נפסיק עם הקשקוש הזה ונתנהג כמו עיתונאים? מה, אף אחד לא יכול לעמוד מול ברנע ולהגיד - שמע, אתה מבזה אותנו? זה בסה"כ שלטי דרכים, מה הסיפור. בשבוע שעבר פרסם פרי כתבה במהדורה על כך שהשלטים כוסו. רוצים לנחש מה קרה לאחר מכן? ב"ידיעות" פרסמו ידיעה על כך שהשלטים כוסו ונתנו קרדיט. לברנע. ב"ידיעות" בכלל יש מדיניות שיטתית של לא לתת קרדיט לכלי תקשורת אחרים, אלא אם ממש אין ברירה. בסדר. שלא ייתנו. אבל שלפחות לא יזכו את עצמם בקרדיט של אחרים. בארה"ב עיתונאים איבדו על זה את משרותיהם".

נחום ברנע סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully