וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לדיון חוזר בהגדלת שעות הריאליטי

אמילי גרינצווייג

19.12.2010 / 18:31

שבע חברות מועצת הרשות השנייה פונות במכתב ליו"ר הרשות בדרישה לקיים דיון חוזר בנושא העלאת מכסת שידורי הריאליטי, עליה הוחלט במליאה בשבוע שעבר

שבע חברות מועצת הרשות השנייה מבקשות דיון חוזר בנושא העלאת מכסת שעות שידורי הריאליטי המותרת.

בשבוע שעבר אישרה המועצה להעלות את מכסת שידורי הריאליטי משש שעות שבועיות לעשר, זאת כנגד שידור של 12 שעות של סוגה עילית בשעות הפריים טיים. ההחלטה עברה ברוב של חמישה תומכים מול ארבעה מתנגדים, כאשר במועצה מכהנים 13 חברים.

היום (ראשון) שבע חברות המועצה - ד"ר עליזה לביא, ד"ר מירב אלוש לברון, דליה זליקוביץ, מרה סנטו, ענאן פלאח, יוכבד פלר ורונית אנטלר - העבירו מכתב ליו"ר המועצה אילן אבישר, בבקשה לקיים דיון חוזר על החלטת המועצה והשלכותיה. על פי התקנון, אם יסרב אבישר לבקשה, יש להעלותה לדיון בפני המועצה עצמה.

"הנושא עלה כשהישיבה הייתה אמורה להסתיים ולאחר ששניים מחברי המועצה כבר עזבו", אומרת חברת המועצה, ד"ר עליזה לביא, "מדובר בביטול החלטת מועצה קודמת בנושא חשוב. התחושה היא שההליך וההחלטה היו מהירים מדי. אנחנו רוצות לקיים דיון משמעותי כולל הבנת ההשלכות של הגדלת שעות. נכון שהזכיינים מצביעים על מצוקות אמיתיות, יחד עם זאת אי אפשר להיות מהיר בהחלטות מהסוג הזה".

לגבי הטענה כי תכניות הריאליטי מהוות מקפצת רייטינג לתוכניות המשודרות לאחריהן אומרת לביא "אני ערה לעובדה הזו. אבל אי אפשר לדעת אם הציבור לא היה צופה בתוכניות האלו בכל מקרה. הציבור לא טיפש, הוא מבין כשיש לו טלוויזיה איכותית. אז למה לאפשר כל כך הרבה תוכניות ריאליטי?".

עוד אומרת לביא: "לא בכדי החתומות על הבקשה הנן נשים. תוכניות הריאליטי לא עושות טוב לנשים. אולי צריכה להיות הבנה לגבי המודלים הנשיים המיוצגים בתוכניות הריאליטי. אבל מיהרנו לשחרר את הרסן, ללא קיום דיון, ולא בשביל זה מינו אותנו להיות נציגי ציבור".

חברת המועצה דליה זליקוביץ' לא מתקוממת על שעות השידור שהותר לתכניות ריאליטי, אלא על כך שלוח השידורים, בכלל הערוצים, מתמלא מהיצף התכנים הנלווים לכת סדרת ריאליטי.

לפי זליקוביץ', "כמות שעות הריאליטי כפי שהיא מוגדרת בהחלט סבירה ומספיקה, אבל אנחנו מקבלים בדרך עקיפה, ריאליטי בצורה כזו שכל תוכניות הבוקר ותוכניות אחרות מדברות על הריאליטי, מציגות את בני המשפחה וכדומה. יש לנו תוכניות על הריאליטי, לפניו ואחריו וכוכבי ריאליטי מדברים עליו . אז די".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully