וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושקה מערכת מדידת הרייטינג החדשה

אמילי גרינצווייג

20.12.2010 / 18:59

מערכת המדידה החדשה מאפשרת למדוד גם צפיה נדחית, כזו שהוקלטה ונצפתה מאוחר יותר באותו הלילה, עד 02:00 לפנות בוקר. 36% ממשקי הבית מחזיקים באמצעים כמו yes MAX, HOT MAGIC ו-VOD

הוועדה הישראלית למדרוג השיקה היום (שני) מערכת חדשה למדידת רייטינג אשר מאפשרת למדוד גם צפייה נדחית, כלומר צפייה שמתבצעת מאוחר יותר מזמן השידור המקורי באמצעים כגון VOD, HOT MAGIC, yes MAX, עידן + ווידאו מקליט. מעתה יתייחסו נתוני הוועדה לתוכניות שנצפו עד ל02:00 לפנות בוקר בסיום כל יום ויכללו גם את נתוני הצפייה ב-HD.

מערכת המדידה החדשה EAM (Enhanced Audio Matching), מבוססת על טכנולוגיה של דגימת קול והשוואתה למקור ייחוס בן 60 ערוצים, באופן שמאפשר לבדל תכנים אשר משודרים בחי ותכנים המשודרים באמצעים של צפייה נדחית. המערכת מודדת עד שבעה ימים של צפייה נדחית לאחר מועד השידור המקורי ומפענחת גם שידור ב-HD. תהליך הסבת בתי הפאנל למערכת החדשה החל במאי ויושלם עד סוף דצמבר.

ד"ר יפעת בן חי-שגב, מנכ"ל הוועדה למדרוג, אמרה באירוע ההשקה כי החל מה-1.1.2011 דו"חות הוועדה למדרוג לא יכללו רק נתוני צפייה חיה, אלא גם את נתוני הצפייה שהתרחשה בין זמן השידור המקורי ועד 02:00 לפנות בוקר, אז מתחיל תהליך משיכת הנתונים מבתי הפאנל.

כך למשל, אם שיעורי הצפייה החיה בתכנית מסוימת עמדו על 20%, ובין זמן השידור המקורי של התכנית ועד 02:00 לפנות בוקר באותו לילה צפו בה 3% נוספים באמצעי צפייה נדחית, הרייטינג של התכנית שיפורסם למחרת יעמוד על 23% ויכונה OVERNIGHT.

ד"ר בן חי-שגב דיווחה עוד, כי בשנים האחרונות חל גידול בבעלי האמצעים לצפייה נדחית בישראל. לפי נתונים מסקר שעורכת הוועדה, נכון להיום 36% ממשקי הבית בעלי מקלטי טלוויזיה בישראל מחזיקים באמצעים של PVR(VOD, HOT MAGIC, yes MAX, עידן +).

חשוב לא פחות, בקרב בעלי אמצעים לצפייה נדחית בפאנל הנמדד (39%), נתח הצפייה הנדחית מהווה 9% מכלל הצפייה במהלך היממה ו- 12% מכלל הצפייה בפריים טיים.

צביקה ליבליך, יו"ר הוועדה וסמנכ"ל השיווק של קשת, אמר כי "הטכנולוגיה החדשה מהווה פריצת דרך בתחום מדידת צפייה בטלוויזיה, ומשמשת פלטפורמה שניתן לצמוח איתה ולפענח פרופילים חדשים של צפייה, לרבות מדידת video streaming באינטרנט, וכן צפייה חוץ ביתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully