וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעיפי רשות השידור פוצלו מחוק ההסדרים

אמילי גרינצווייג

22.12.2010 / 15:26

ועדת הכלכלה החליטה לפצל מחוק ההסדרים את הסעיפים העוסקים ברשות השידור, ביניהם העלאת האגרה, ולדון בהם כהצעת חוק נפרדת. שלי יחימוביץ': "להעלות האגרה גם אם הציבור לא אוהב את זה"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), החליטה לפצל מחוק ההסדרים את הסעיפים העוסקים ברשות השידור. המשמעות היא כי הסעיפים הנוגעים לרשות השידור ידונו בוועדה כהצעת חוק נפרדת.

בדיון הקודם דחתה הוועדה את ההצעה לפיה אם ייחתמו הסכמים שיאפשרו ביצוע רפורמה ברשות השידור, תעלה האגרה ב-2011 ו-2012 ב-5% בכל שנה. עוד מוצע, כי ב-2013 תופחת האגרה ב-5%, ב-2014 תופחת האגרה ב-4% ומ-2015 ועד 2025 תופחת האגרה ב-1% בשנה. כמו כן נדחתה ההצעה להעלות את האגרה שגובה משרד התחבורה בעבור רשות השידור, באמצעות אגרת הרישוי לרכב.

בדיון היום אמר היו"ר שאמה-הכהן כי "נכון שהשידור הציבורי יקר לכולנו, אבל להעלות את האגרה במסגרת חוק ההסדרים זה סוג של קנס. לכן, מן הראוי לפצל את הסעיף מחוק ההסדרים, ולדון בו בכובד ראש ובצורה עניינית כהצעת חוק נפרדת".

ח"כ נחמן שי תמך גם הוא בהצעה לפצל את הסעיף, אך אמר כי אסור שהפיצול יפגע בקידום הרפורמה ברשות השידור. נציגי האוצר הודיעו בדיון כי המשרד תומך בהצעת הפיצול.

ח"כ שלי יחימוביץ' התנגדה לפיצול ואמרה כי היא תומכת בהעלאת האגרה, גם אם הציבור לא אוהב את ההחלטה. "חלק מההידרדרות של רשות השידור הייתה בגלל הורדת האגרה, שהגבירה את התלות בשלטון", אמרה ח"כ יחימוביץ', "האגרה נועדה לשחרר את רשות השידור מהתלות בשלטון ולכן צריך להעלותה גם אם הציבור לא אוהב את זה. הציבור לא אוהב מס הכנסה ובכל זאת אנחנו גובים מה הכנסה. בלי מיסוי אין מדינה וזה נכון גם לגבי רשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully