וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-DNA המתגבש של ערוץ 10

אמילי גרינצווייג

23.12.2010 / 18:25

אחרי ההשקה של "לעוף על המיליון" וההצלחה של "היפה והחנון", אילנית סימן טוב, מנהלת הפיתוח של הערוץ, מדברת על הבחירה בירון ברובינסקי, השינוי בלוח והשנה הקשה שנותרה מאחור

"לעוף על המיליון", השעשועון החדש של ערוץ 10, עלה ביום שני אחרי מסע קידום נרחב והצליח לרשום פתיחה לא רעה בכלל של 11.8%, מול "רוקדים עם כוכבים". בערוץ 10 בחרו לשדר אותו בימי שני וחמישי, כלומר מול רוקדים ו-"עובדה", כנראה כדי שלא יירמס תחת גלגלי הקטר הדורסני של "האח הגדול".

לרגל ההשקה המוצלחת, הרמנו טלפון לאילנית סימן טוב, מנהלת הפיתוח של ערוץ 10 כדי לדבר על זה, על הבחירה המפתיעה בדמות כמעט לא מוכרת לרוב המכריע של הצופים כמו ירון ברובינסקי, כמו גם על מה שנראה כמו מהלך מתגלגל של השקת תכניות, לעומת לוח השידורים של הערוץ, שרק לפני כמה חודשים עדיין היה כמעט מלא בראשים מדברים ותכניות אולפן אקטואליות, כאלה ואחרות, מ-17:00 ועד חצות.

למה החלטתם ללכת על תהליך ארוך ויקר של פיתוח ולא רכשתם פורמט קיים?

"חשבנו שיהיה נכון שגם לנו יהיה מותג כזה. החזרה לשעשועונים היא טרנד עולמי ששטף את כל המדינות המערביות. אנחנו בערוץ די בסדר בהבנה של מה עשוי להיות מעניין, אילו עולמות תוכן קיימים שעדיין לא נגעו בהם.

לא תמיד התנאים הפיזיים אפשרו לנו את הביצוע המקסימלי. אם נלך שנה אחורה, לא היה שעשועון שהתאים לנו פיקס, וכשהגיע הרעיון החלטנו שיש פה פוטנציאל. זו בהחלט הייתה הרפתקה. אין ספק שהפתרון הזמין הוא לקנות פורמט, מקבלים מראש את ספר הפעלה ויודעים איך העניין הולך לעבוד. נכון, הסיכון רב על הסיכוי, אבל אם זה עובד, זה יעבוד לא רק בארץ אלא בעולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פנים חדשות. ירון ברובינסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש כבר התעניינות?

"יש, אבל את הבאזז האמיתי אני צופה בפסטיבל "מיפ" הקרוב"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מול "רוקדים עם כוכבים" ו-"עובדה", מה ייתפס כהצלחה?

"בצניעות, הכיף הכי גדול יהיה שהתוכנית תייצר פאן אצל הצופים וירגישו שהיא ראויה כמו שאני חושבת שהיא ראויה. לא בהכרח מספרים אצלנו מעידים על הצלחה או כישלון, עמידה איתנה של התוכנית אצלנו בפריים תעיד עליה לא פחות".

אצלכם המתמודד נופל ולא המיליון. זה לא פחות מרושע.

"האמת היא שזה כיף גדול. הבמה מוגבהת ומתחתיה יש אולם שהוא כמו ג'ימבורי ענק. זה אולי נראה קשה, האמת היא שזה בעיקר מצחיק. הם נופלים למקום רך ונעים. כדי לצלם את הפרומו הפילו את ירון בערך 90 פעם. הוא לא התלונן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האולפן הגדול בארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליהוק הוא פונקציה משמעותית בפיתוח תכנית. איך קרה שמישהו לא מוכר כמו ירון נבחר?

"חיפשנו פנים חדשות וירון עשה אודישן מאוד מאוד טוב. יש בו משהו, הוא fresh, מנהל את המשחק וכן, גם נראה מעולה. לדעת לנהל שעשועון זה לא עניין פשוט. יש שניים שמאוד טובים בזה, אחד הוא אברי גלעד והשני הוא ארז טל, אבל אין עוד מנחי שעשועונים בארץ. ירון הוכיח לנו שהוא מסוגל. בגלל שירון שחקן בתאטרון הוא נדרש לשינויים חזותיים כמו גילוח וכדומה. אמרנו לו שהוא חייב לאשר איתנו כל שינוי במראה והוא קיבל את זה בהבנה".

פיתוח הפורמט, והשקה הדרגתית של תכניות אחרות בפריים טיים, מעידים על שינוי מבני בערוץ של פחות תכניות אקטואליה?

"עברנו ב-2009 שיא של תקופה לא פשוטה. יש פורמטים שרכשנו ויש פורמטים שאנחנו מפתחים. השאיפה שלנו היא לייצר אופציות טובות. היו גם תכניות שאינן אקטואליה כמו "היפה והחנון", "הרווק", "הישרדות", "הדוגמניות" והיו ניסיונות להעלות גם שעשועונים, פשוט היום יש לנו את היכולת הכללית והמיקודית. כרגע, אחרי שנה שבאמת הייתה קשה ומלאת מאבקים, ישנה חדוות עשייה, כל האנשים, כל התוכניות שאנחנו עושים הן כאלו שאנחנו מאמינים בהם. את הזרעים הראשונים ניתן לראות ב-"יפה והחנון", שהייתה ממש מלאכת מחשבת. יהיה אפשר לראות את זה גם בתוכניות העתידיות שלנו".

כמו למשל?

"אני לא יכולה לחשוף את לוח השידורים, אבל בניגוד לעבר, אם היו כאן ניסיונות לפנות לפלחים מצומצמים - גברים, משכילים, מתוחכמים – עכשיו יש הבנה גורפת שאנחנו בטלוויזיה מסחרית, ואנחנו נעשה טלוויזיה מסחרית ואיכותית. כלומר, פורמטים רחבים ועממיים אבל עם איזה שהוא טוויסט, נכון ל-DNA המתגבש של ערוץ 10".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מלאכת מחשבת". היפה והחנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully