וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושא התלונות הראשי לשנת 2010

אמילי גרינצווייג

27.12.2010 / 13:33

האגודה לזכות הציבור לדעת פירסמה את מצעד תלונות הציבור על אישי וגופי תקשורת לשנת 2010. גבי גזית ו-"רדיו ללא הפסקה" בראש, ערוץ 2 במקום השני ורשת ב' במקום השלישי

גבי גזית והרדיו האיזורי משכו את מירב תלונות הציבור שהוגשו בשנה החולפת ל"אגודה לזכות הציבור לדעת".

מירב התלונות הוגשו בעקבות התבטאויות שונות של שדרנים ומגישי תוכניות אקטואליה וטענות על חוסר איזון והבעת דעה אישית, כך עולה מסיכום נתוני 2010 שנערך באגודה.

על פי הנתונים, הרדיו האזורי בכלל משך את מירב התלונות, למעלה מ- 150, כשחלק ניכר מהן היה נגד השדר גבי גזית, נגדו הוגשו 124 תלונות כאשר רובן בגין התבטאויות נגד הציבור החרדי ונגד המתנחלים שהשמיע בתוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה".

במקום השני במספר התלונות שהוגשו לאגודה נמצא ערוץ 2 עם כ-100 תלונות. 16 מהן נגד יובל סמו, בעקבות התבטאותו הנוגעת לאשתו של ג'ונתן פולארד בתכנית "מועדון לילה". 9 תלונות התקבלו נגד הפרשן אמנון אברמוביץ, שבמהלך מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ אמר כי "לא נשאר בעולם הולך על שתיים שתומך בהתנחלויות".

למקום השלישי במספר התלונות הגיעה רשת ב' עם 81 תלונות, למקום הרביעי גל"צ (65 תלונות), ערוץ 10 (54 תלונות), ערוץ 1 (51).

מבין אתרי האינטרנט, מרבית התלונות הוגשו נגד Ynet (42) ובפער ניכר, nrg (9) ו-וואלה!?(5).

מבין העיתונים המודפסים, ידיעות אחרונות מוביל את מספר התלונות עם 17 תלונות ולאחריו מעריב עם 10 תלונות. נגד עיתון הארץ התקבלו 7 תלונות.

לדברי ישראל מידד, מ"מ יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת, ציבור צרכני התקשורת הופך לביקורתי יותר ויותר עם השנים ואינו מהסס להביע את דעתו ולהשקיע במשלוח תלונות כאשר הוא חש שהסיקור התקשורתי אינו אובייקטיבי או אינו מאוזן. לדבריו, מרבית התלונות שהוגשו לאגודה במהלך השנה האחרונה הינן נגד התקשרות המשודרת, ובכלל זה ערוצי הרדיו והטלויזיה, ופחות נגד התקשורת הכתובה או נגד אתרי האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully