וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלילה - אין שידורי רדיו ב-"קול ישראל"

אמילי גרינצווייג

2.1.2011 / 16:35

השיבושים כבר החלו אחר הצהרים כש-"קול המוסיקה" אוחדה עם רשת ב' עקב מחסור בטכנאים, בדיוק מה שיקרה הערב (ראשון) גם ברשת ג'. גם שידור המשחק בין מכבי ת"א למכבי חיפה מחר בספק

בעקבות החלת שעון הנוכחות והפסקת תשלום שעות נוספות לא יתקיימו שידורי לילה בתחנות הרדיו של קול ישראל. שידורי הרדיו יתחדשו בשעה שש בבוקר.

הנהלת הרדיו ביקשה את איוש כל המשמרות הטכנאים ברדיו, לפי משמרת של שבע שעות לאדם כיון שההנהלה לא אישרה להעסיק טכנאים בשעות הנוספות.

כעת, לפי מצב הדברים, מתבררת תמונה עגומה לפיה מצבת כוח האדם של הטכנאים ברדיו מקיימת בקושי את השידורים באולפנים במסגרת של שבע שעות משמרת לאדם, כאשר הנהלת הרדיו התריעה שההוראה על הפסקת התשלום עבור שעות נוספות תפגע בערך ב-40 אחוז מפעילות הרדיו.

כבר הבוקר הודיעו כמה טכנאים כי הם חולים ולא ניתן היה לאייש אפילו את אולפני השידור. לקראת השעה 15:00 התברר כי אין כוח אדם טכני שיפעיל את השידור באחת הרשתות של קול ישראל והנהלת הרדיו החליטה להפסיק את שידורי קול המוסיקה החל מהשעה ארבע ולחבר אליהם את שידורי רשת ב'. קשיים נתגלעו גם בשידורי רשת ג' ומ-20:00 עד 22:00 שידורי רשת ג' יתאחדו עם רשת ב'. באם ימצאו טכנאים פנויים, יחודשו שידורי קול המוסיקה בשעות הערב.

כאמור, הלילה (ראשון) יופסקו כל שידורי הרדיו כאשר קול המוזיקה, מורש"ת, רק"ע וקול ישראל בערבית יסיימו שידוריהן ב 00:15 ורשת ב', ג' ו88FM יסיימו שידוריהם ב-01:00, לאחר החדשות.

כמו כן, ברשות השידור נבחן מצב לפיו יתכנו קשיים בשידור משחק הכדורגל מחר בין מכבי תל אביב למכבי חיפה. זאת עקב החרפות צעדים שצפויים לנקוט בוועד המשולב הכולל בין היתר את עוזרי ההפקה, הנהגים וניידות השידור.

"משתמשים בשעון הנוכחות כעונש"

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מאחר וטכנאי הרדיו מסרבים לפעול בהתאם להנחיות ההנהלה ולהנחיות הממונה על השכר באוצר, ובשל העיצומים בהם נוקטים טכנאי הרדיו נפגעים לוחות השידורים של רשתות קול ישראל".

מוועד הטכנאים ברדיו נמסר בתגובה: "מפליא העניין שהשעון לא נועד לשמור על מנהל תקין, אלא משתמשים בו כעונש. ראייה לכך היא שהעיתונאים והטכנאים שעדיין לא חתמו על ההסכם, אלא על מסמך, אז את אותם הוועדים שמסכימים שיכנס שעון הנוכחות אבל מי שלא הגיעו עמו להסכמה – עליהם יכניסו את השעון כעונש.

"הפגיעה בשידורי הרדיו היא מבלי שנבצע סנקציות, אלא רק בגלל צעדי ההנהלה, שהתקבלו בלי שיתוף של הוועד המנהל או המליאה. צר לנו שההנהלה רוצה לגרום כנראה לסגירת הרדיו, לא ניתן לפגוע ברדיו במידת הניתן. אבל כשיפגעו בשכר, לא תהיה לנו ברירה , יש לנו סכסוך עבודה פתוח ונאלץ לנקוט בצעדים. הגיע הזמן שהנהלת הרשות תבין כי לא מדובר בעסק פרטי שלהם, ואי אפשר במכתבים של שליפות מהמותן להחליט החלטות קרדינליות שהולכות לפגוע בציבור המאזינים, זו רשות ציבורי ולא פרטית. אם ההנהלה חושבת שאינה יכולה לקיים שידור ציבורי עליה להניח את המפתחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully