וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes נגד הפיראטים

אמילי גרינצווייג

9.1.2011 / 17:23

סמנכ"ל הרגולציה של yes, מיכל רפאלי כדורי, פנתה במכתב ליו"ר מועצת הכבלים והלווין ולמנכ"ל משרד התקשורת בדרישה לטיפול דחוף באתרים המפיצים ומשדרים תכנים באופן פיראטי

חברת yes פנתה למועצת הכבלים והלוויין בבקשה להתערבות דחופה של הרגולטור כנגד פעילות אתרי האינטרנט המשדרים ומפיצים תכנים של גורמי שידור באופן פיראטי.

במכתב ששלחה סמנכ"ל הרגולציה של החברה, מיכל רפאלי כדורי, ליו"ר המועצה ניצן חן, ומנכ"ל משרד התקשורת רענן בן-טל, טוענת רפאלי כדורי כי השידורים הללו מביאים להקטנת מספר המנויים לשירותי הכבלים והלוויין ועלולים להביא לדילול התכנים המגיעים לשידור בארץ.

רפאלי כדורי טוענת במכתבה כי: "תופעת הפיראטיות אף פוגעת בתמלוגים המשולמים ליוצרים ומובילה להקטנת התמריצים של גורמי השידור הישראליים להשקעה בהפקות מקור ישראליות, המפרנסות תעשיה שלמה.

"לאחרונה אנו עדים להתגברות פעילותם של אתרי אינטרנט המפרים, בריש גלי, את זכויות הקניין הרוחני של yes ושל גורמי שידור נוספים, בתכני טלוויזיה, הנרכשים מצדדים שלישיים בארץ ובחו"ל, וכן בהפקות מקור- שהן פרנסתם של יוצרים, שחקנים, במאים, ומפיקים ישראלים. לעתים אתרים אלה אף משדרים תוכן שלא כדין באופן סימולטני ובמקביל לשידור התוכן בערוצי הטלוויזיה, ובכך פוגעים "בזמן אמת" בשידורים החוקיים.

מדובר למעשה במוצר תחליפי, בלתי חוקי, לשידורי yes (כמו גם של גורמי שידור נוספים), אשר הוביל ועודנו מוביל להקטנת מספר המנויים בפלטפורמות השידורים הרב-ערוציים, ופוגע באלה פגיעה כלכלית ממשית. מיותר לציין כי עיקר הפגיעה נגרמת לבעלי רישיונות המשלמים למדינה תמלוגים ודמי רשיון, והנושאים בחובות רגולטוריות כבדות, ומצפים מן הממשלה כי תפעל להגן על הרישיונות אותם היא מעניקה".

"שתיקת הגופים נתפסת כאות להמשך הפעילות"

עוד כותבת כדורי: "אם לא די בכך שאתרים אלו מפרים ברגל גסה את זכויותיה של yes ושל גורמי שידור אחרים, בניסיונם להפיק רווח הם אף עוקפים את הרגולציה החלה על שידורי הטלוויזיה בישראל, מבלי שהממשלה וגורמי הצרכנות יכולים להתערב. שתיקתה של הממשלה, ובעיקר גורמי משרד התקשורת, מועצת הכבלים והלוויין ומשרד המשפטים, נתפסת בציבור כאות להמשך הפעילות המפרה.

"לאור האמור, בטרם יתפרסמו המלצות הצוות לבחינת הרגולציה על שידורי הטלוויזיה המועברים באינטרנט - נבקשכם לכלול במסגרתן אמירות קונקרטיות וחד משמעיות בדבר הצעדים הנדרשים למיגור תופעת הפיראטיות האמורה באינטרנט, לרבות בדרך של תיקוני חקיקה, במידת הצורך, על מנת להגן על בעלי הזכויות בתכנים, ובפרט על פלטפורמות השידורים הרב-ערוציים, שהן הנפגעות העיקריות מתופעה זו".

ניצן חן מסר בתגובה: "סוגיית שמירת זכויות השידור הינה סוגייה חשובה מאין כמותה ויש מקום לדון בה ולטפל בה, אולם הצוות המשותף של המועצה ומשרד התקשורת, שדן בהסדרת הרגולציה על טלוויזיה ברשת, אינו המקום הראוי להסדיר נושא זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully