וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם ההסכם הקיבוצי עם טכנאי הרדיו

אמילי גרינצווייג

10.1.2011 / 19:03

הנהלת רשות השידור וההסתדרות חתמו על הסכם קיבוצי עם טכנאי הרדיו, זהה בעיקרו להסכם שנחתם עם טכנאי הטלוויזיה בשבוע שעבר. בנוסף, אגך הגבייה יהפוך לאגף שירות לקוחות

הנהלת רשות השידור וההסתדרות חתמו על הסכם קיבוצי עם טכנאי הרדיו. במסגרת ההסכם נקבע כי לא יופעל אולפן על ידי הרשות ללא שיבוץ טכנאי רדיו עובד הרשות לתקופה של 10 שנים.

בהודעה שהוציאה היום (שני) הרשות נאמר כי ההסכם שנחתם עם טכנאי הרדיו זהה בעיקרו להסכם שנחתם לפני שבוע עם טכנאי הטלוויזיה ובהתאמה ייחודית של עבודת טכנאי הרדיו, ובמסגרתו יתקיים שינוי במבנה השכר תוך אי פגיעה בגובה השכר ותוך הרחבת הבסיס הפנסיוני בכ20%-30%.

כמו כן, כלל הסכמי העבודה הקיימים יוחלפו בהסכמי עבודה חדשים המאפשרים ניהול יעיל של הרשות תוך הכנסת אמצעים טכנולוגים חדשים ותוך פרישת עובדים. במסגרת ההסכם ובשלב הראשון, ימומשו הסכמי השכר בגין הסכם השכר במגזר הציבורי שנחתם בשנת 2008 על 5% תוספת שכר עם כניסת ההסכם לתוקף ו- 6.25% לפי הפריסה שנקבעה בהסכם שנחתם בין המדינה להסתדרות לשנת 2010.

בשלב השני, לאחר יישום הרפורמה, תינתן תוספת של 30% למנהלי מחלקות לערך השעה לעבודה נוספת. כמו כן תינתן תוספת של קידום בדרגה אחת לפחות בתקופת ההסכם תינתן לכלל העובדים לרבות העובדים בדרגות אישיות. כ- 56 עובדים יפרשו בתנאים מוגדלים ויקבלו: שתי דרגות פרישה, הגדלת שיעור הקצבה ב-10%, מענק הסתגלות בסכום השווה למשכורת הקובעת ב-11 חודשים, מענק פרישה מיוחד, מענק כספי, פיצוי בעד חופשת מחלה שלא נוצלה. עוד נקבע כי עקב השינויים הגיאוגרפיים במסגרת הרפורמה סוכם כי ניוד עובדים ממקום גיאוגרפי אחד למתחם גיאוגרפי אחר ייעשה רק בהסכמת העובד ותוך פיצוי בגין ניוד גיאוגרפי. כמו כן, ניוד בין מדיות יעשה בהסכמת העובד בלבד.

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת אמר: "מדובר בצעד חשוב לקראת יישום הרפורמה. העבודה הקשה עוד לפנינו. הרפורמה האמיתית תושלם כאשר ירגישו אותה הצופים בטלוויזיה, המאזינים ברדיו והגולשים באינטרנט".

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, אמר: "מדובר בהסכם חשוב ומהותי לרשות השידור המעוגן בסמכותה הניהולית של הרשות ואת הגמישות הניהולית ומאפשר בין היתר, הכנסת ויישום טכנולוגיות חדשות לרשות, הכנסת דיווח שעון נוכחות באמצעות שעון נוכחות אלקטרוני. אני מקווה שהחתימה על ההסכם הזה יחד עם העיתונאים וטכנאי הטלוויזיה שחתמו יביא במהרה את הועד המשולב לחתימה על הסכם וליציאה לדרך החדשה וליישום הרפורמה".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן: "מדובר בצעד נוסף בהשלמת הסכמי הרפורמה לגבי העובדים ברשות השידור לטובת הסדרת זכויות העובדים ושיפור השידור הציבורי".

יו"ר ועד טכנאי הרדיו ברשות השידור, רן אפרתי: "לאחר מו"מ ארוך בן ארבע שנים הגענו להסכם הראוי ביותר למען טכנאי הרדיו. ההישג החשוב למען הטכנאים היה הכרת ההנהלה באופן העבודה הייחודי של הטכנאים בתחנות הרדיו. כולי תקווה שההסכם יתרום לשירות הציבורי ולהצלחתו. על רשות השידור מוטלת כיום חובת ההצלחה לקיום נאות של השידור הציבורי".

ענת עוזרי, יו"ר הןועד המשולב בטלויזיה, בירכה את חבריה רן אפרתי וצבי גרזון על החתימה אך הוסיפה: "אין לי ספק שהם עשו את המקסימום להביא להסכם ראוי עבור עובדיהם, אבל לצערי רק מבחן הזמן יוכיח אם ההסכם הוא טוב או פיאסקו עבור העובדים ורשות השידור".

אגף הגבייה יהפוך לאגף שירות לקוחות

בתוך כך, במליאת הרשות הודיע יו"ר הרשות, אמיר גילת על מהלך הפיכת אגף הגבייה לאגף שירות לקוחות. בימים אלה מגובשת תכנית לפיה ייתן המוקד שירות ומענה לכל פנייה של הציבור, גם בנושאים הקשורים לתכני רשות השידור, לוח השידורים ומכירה של תכני רשות השידור ולא רק בנושאי האגרה.

בנוסף, יוקמו שלושה מרכזי שירות, שאליהם יוכלו האזרחים להגיע פיזית ולהיחשף לפעילותה של רשות השידור.

"לא מדובר בשינוי סמנטי בלבד", אמר גילת, "המהות היא לסמן את המהפך בגישה של השירות לציבור, לפיו השידור הציבורי הוא של הציבור וזה כחלק משינוי נקודת הראות שדורשת לספק לציבור גם תמורה וגם שירות הולם".

לשאלת וואלה! ברנז'ה, האם המהלך יכלול גם פיטורי עובדים, אמר גילת כי "במסגרת תהליך הרפורמה אמור אגף הגבייה לשנות את פניו. אנו עובדים על השינויים במצבת הן במצבת כוח האדם והן בפריסה הגאוגרפית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully