וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסום באינטרנט ובעיתונות המודפסת בישראל גבוה מהממוצע העולמי

מאת איילה צורף

12.1.2011 / 7:01

על פי הדו"ח השנתי של "זניט מדיה", שיעור הפרסום באינטרנט ובעיתונות המודפסת גבוה מהממוצע העולמי. לעומת זאת, הפרסום ברדיו ובשילוט החוצות מפותח בהרבה במדינות המערב מאשר בישראל

היקף הפרסום באינטרנט בישראל גבוה במידה ניכרת מהממוצע העולמי - כך עולה מהדו"ח השנתי של חברת זניט מדיה ישראל. הדו"ח כולל נתונים השוואתיים על פלחיה של עוגת הפרסום והשוואה בין ישראל לעולם.

מההשוואה עולה כי פעילות הפרסום באינטרנט מחזיקה 18% מעוגת הפרסום בישראל (לרבות פרסום מקומי במנועי חיפוש), בעוד שהממוצע העולמי הוא 14%. גם בפרסום בעיתונות המודפסת השוק הישראלי עדיין מקצה נתח גדול יותר מעוגת הפרסום ביחס לשוק העולמי: 34.5% בישראל (לרבות מקומונים ומגזינים), לעומת ירידה עולמית ל-31%.

בזירת הטלוויזיה, לעומת זאת, למרות שהטלוויזיה המסחרית בישראל דומיננטית במיוחד, נתח הפרסום שלה אינו משתווה לנתון העולמי: כ-41% מעוגת הפרסום בממוצע בעולם מוקצה לפרסום בטלוויזיה, לעומת 37% בישראל.

לדברי אלון הוכדורף, מנכ"ל משותף בזניט מדיה, "בישראל יש תקרת זכוכית לנתח הפרסום בטלוויזיה, בפרט כשאפשרויות הפרסום באינטרנט הולכות ונעשות מגוונות יותר, וכוללות פרסום בווידאו כמתיחת קמפיין טלוויזיוני".

תחומים נוספים שמפותחים יותר בעולם מאשר בישראל הם הפרסום ברדיו ובשילוט החוצות. תחום שילוט החוצות כולו נחשב למתקדם בהרבה במדינות המערב מאשר בישראל, הן במתקני הפרסום והן בטכנולוגיות המשמשות את השוק.

תחום שאינו נכלל בעוגה זו הוא התוכן השיווקי. בזניט מעריכים צמיחה בגזרה זו גם בישראל: בשנתיים האחרונות צוברת פעילות התוכן השיווקי תאוצה, והערכות שונות צופות לשוק זה נפח של כ-45 מיליון דולר בשנה. התוכן השיווקי נשען בעיקר על תוכניות הריאליטי בטלוויזיה, שהן כר פעילות נרחב, ועל פעילויות חוצות פלטפורמות (cross platform) המשלבות כמה אמצעי מדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully