וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה ברשות השידור תתעכב בחודשיים נוספים

אמילי גרינצווייג

12.1.2011 / 19:25

למרות חתימת הסכמי שכר חדשים עם העיתונאים והטכנאים, יישום הרפורמה יתעכב בשל התאמת מערכות המחשוב ואי הסדרת המימון לרפורמה, כתוצאה מכך שוועדת הכלכלה לא אישרה את העלאת האגרה

יישום הסכם הרפורמה ברשות השידור יתעכב בחודשיים נוספים, לפחות. בשבוע האחרון חתמה הנהלת הרשות עם ועדי העיתונאים והטכנאים על הסכמי השכר החדשים במסגרת הרפורמה, אך היישום הטכני שלהם ייקח לפחות עוד חודשיים. זאת בשל ההתאמות הנדרשות בין מערכות המחשוב והשכר הקיימות להסכמי השכר החדשים, הכוללים מבנה שכר ואופן תגמול שונה לשעות נוספות וכן יש להתאים את המערכות לסנכרון עם שעון הנוכחות.

לא מדובר במהמורה היחידה שתעכב את תחילת הרפורמה, כאשר גם הסכם המימון לרפורמה של הרשות עם משרד האוצר עדיין לא הוסדר. העלאת האגרה הייתה אמורה להיות חלק ממימון הרפורמה, אולם ועדת הכלכלה לא אישרה את ההעלאה, ולמעשה האגרה אף הורדה בחמישה אחוזים.

במכתב ששלח היום (רביעי) יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, לעיתונאי הרשות כתב כי: "אמצע ינואר ועדיין לא נראה, לפחות על פני השטח, שהדברים זזים. כזכור לכולם אנחנו חתמנו על הסכם השכר בראשית דצמבר, ונדרשנו להשלמות, בעיקר בסוגיית המבנה ונהלים שטרם הושלמו אז. במקביל נמשך משא ומתן עם עמיתינו הטכנאים ועובדי הדירוג המשולב ולשמחתנו החתימה שלנו זירזה גם אותם ובימים אלה גם מגזרים אלה מצטרפים להסכם.

"כפי שסוכם עם האוצר, להסכם שלנו מוכנסות התאמות לשינויים בהסכמים המקבילים, כגון ערכי שעה ונושאים אחרים, ככלל – כל מה שהושג על ידי ההסתדרות עבור הטכנאים מיושם אצלנו בהתאמה! ככלל מדובר בהסכמים שונים במידה רבה ואנו בהחלט יכולים לומר שהסכם העיתונאים מעניק לנו בפעם הראשונה בתולדות הרשות, את מעמדנו המוביל. בפרקטיקה: הנהלת הרשות אמורה לקבוע תאריך יעד ליישום ההסכם כלומר להחלת שיטת השכר החדשה. זה יקרה ככל הנראה בחודשים מארס-אפריל".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור חתמה על הסכמים קיבוציים חדשים עם האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל ועם ההסתדרות המייצגת את ועדי הטכנאים ברדיו ובטלוויזיה. המו"מ עם הדרוגים המשולב והמח"ר נמשך כל העת במטרה לסיימו ולחתום על ההסכם בימים הקרובים. כל ההסכמים הקיבוציים כוללים תנאי מתלה לפיו הם יכנסו לתוקף עם החתימה על הסכם המסדיר את אופן מימון הרפורמה בין הרשות לבין משרד האוצר. עם השלמת ההסכמים הקיבוציים, הנהלת הרשות תעשה מאמץ לסיים את הסכם המימון בתוך מספר שבועות ולהתחיל ביישומה של הרפורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully