וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאיגוד עובדי השידור הציבורי?

אמילי גרינצווייג

13.1.2011 / 19:57

התארגנות הוועדים השונים ברשות השידור לעזיבת ההסתדרות ואגודת העיתונאים והקמת גוף אחד משותף, מעלה הילוך. בימים האחרונים הופץ לכל עובדי הרשות מייל הצטרפות ל-"כח לעובדים"

בדרך לאיגוד עובדי השידור הציבורי? לפני כחודש פורסם כי קבוצת עובדים ברשות השידור, הכוללת עובדים מכלל ועדי הרשות, ניהלה שורת מגעים בחיפוש אחר חלופה לאיגודים המקצועיים המייצגים את עובדי הרשות.

כעת נראה כי ההליכים העלו הילוך ומתגבש פורמט לפיו יאוגדו כלל עובדי רשות השידור, המפוצלים למספר רב של וועדים, לכדי גוף אחד.

"יש כאן ניסיון להקים גוף שייצג את כלל עובדי השידור הציבורי וייתכן שתעשה פניה גם לעובדי גלי צהל והטלוויזיה החינוכית", אומר עיתונאי הרשות, מיקי מירו, "אנו מחפשים ייצוג אחר ומתאים יותר לזמננו שמבוסס על אנשים עובדים, לא יתכן שעובדים שפרשו יקבעו לאלו שעובדים מה יעלה בגורלם".

בימים האחרונים הופץ מייל לכלל עובדי הרשות אליו צורף טופס הצטרפות לארגון "כוח לעובדים" וטופס תשלום. במכתב נאמר כי: "דומה שלכל אחת ואחד מאתנו יש היום הרהורים, מי בלב ומי בקול רם על רמת הייצוג שלנו הן על ידי ההסתדרות הכללית והן אגודת העיתונאים. אפשר לראות כיצד התפצלו הוועדים שכן החשדנות בין הסקטורים רק הלכה וגברה וחבל שכך. דומה שכעת הגיעה שעת אמת של כל אחד ואחת מאתנו, 'אם לא נהיה תלויים זה בזה נהיה תלויים זה לצד זה'. לפיכך אנו פונים אליכם להצטרף אל הארגון החדש שמוקם בימים אלה, ארגון שיהיה מושתת על עקרונות דמוקרטיים ובראשו תעמוד הנהגה שמייצגת את כלל הסקטורים בלי הבחנה ובלי אפליה".

כזכור, לאחרונה חתמו ועדי העיתונאים והטכנאים ברשות על הסכמי השכר החדשים, ולמרות שמתקיימים מגעים בין ההסתדרות כנציגת הוועד המשולב, וההנהלה, ואף צפוי להיחתם הסכם בתחילת השבוע הבא, גורמים בוועד המשולב טוענים כי הדיונים מול הוועד עצמו נעשו על המבנה בלבד של הרשות וכי רשימת הדרישות מצדם כלל לא הגיע לשולחן הדיונים.

שי כהן, מ"כח לעובדים" מסר: "קיים קצר כבר שנה וחצי וחרדות של העובדים, מכל הדירוגים, מהייצוג הלא הולם שהם מקבלים, גם מאגודת העיתונאים בירושלים וגם מההסתדרות הכללית. לאחר עשרות פגישות וניסיון לסייע לוועדים למצוא אסטרטגיות שיביאו את הארגונים לייצג אותם כראוי, חלק ניכר מהוועדים והעובדים ברשות חשים שאין להם ברירה אלא להתארגן במסגרת אחרת. איגוד עובדי השידור הציבורי, אמור להיות איגוד אחד ובו לא תוכל ההנהלה או כל גוף אחר לנהוג בהם בשיטת הפרד ומשול. האיגוד מוקם ביוזמת חברי הוועדים, העיתונאים ובכירים ברשות השידור והוא מתעתד להיות התארגנות עובדים בכוח לעובדים. עם זאת, אנחנו עדיין חושבים שההסתדרות והאגודה יכולים לחזור מדרכם הרעה ולייצג את העובדים. כאמור, אחרי שיקול בכובד ראש 'כח לעובדים' לא יכול לסרב לקלוט את העובדים ואם העובדים יחליטו שהם צריכים מסגרת אחרת אנו לרשותם".

דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, מסר בתגובה: "מן ההגינות ומן הראוי היה שיוזם המהלך יפרוש לאלתר מאגודת העיתונאים, שכן אי אפשר להטיף לעזוב את הארגון שאליו אתה משתייך ולשאר בעצמך בתוכו. אם יש מי שחושב שצריך לשנות דברים, מוטב שיעשה זאת במוסדות המוסמכים של האגודה ובדרך דמוקרטית ולא יתחמק מהתעמתות עם עמדות שונות. המהלך נובע מהתנגדות לרפורמה הנובעת ממניעים זרים ואישיים תוך פגיעה בכלל עובדי הרשות. לאחר החתימה של כל הטכנאים והעיתונאים, נשמטה הקרקע מתחת לרגליהם של המתנגדים ובקרוב יחל תהליך יישום הרפורמה".

מההסתדרות נמסר בתגובה: "ההסתדרות היא הארגון היציג של העובדים ברשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully