וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקרב על עיתוני סוף השבוע יהיה הזירה הבאה"

אמילי גרינצווייג

18.1.2011 / 19:54

בכירים בתעשיית הפרסום והעיתונות מפרשנים את המגמה הנובעת מנתוני ה-TGI, מסבירים את המשמעויות ומנחשים לאן כל העסק הולך מכאן והלאה

יום פרסום נתוני ה-TGI הוא תמיד אירוע משמעותי במערכות העיתונים, גם לנוכח המעבר למדיות חדשות והספקות שמביעים רבים לגבי רמת הדיוק והרלוונטיות של הנתונים עצמם. באופן טבעי, העניין הפך מורכב יותר מאז עלייתו של "ישראל היום" על המפה וקרב האיתנים בינו לבין "ידיעות אחרונות", על תפוצה, השפעה וכוח כלכלי ופוליטי.

הנתונים שפורסמו היום, בהם הוצגה תמונה המעידה על המשך עליית כוחו של "ישראל היום" ופתיחת פער בינו לבין "ידיעות אחרונות" בימי חול וצמצום הפער בין השניים בסופי שבוע (הגיליונות המניבים באמת בעיתונות המודפסת), רק חידדו עוד יותר את המגמה והניואנסים הנובעים ממנה.

"בדיעבד, ניתן לומר שב-'ידיעות' עשו טעות בחלוקת מהדורת החינם המקוצרת שלהם ברכבת. זה כמעט שומט לגמרי את הטענה שלהם על ההבדל המהותי במדידה בין חינמון לבין עיתון שנקנה בכסף מלא" טוען גורם בכיר בתעשיית התקשורת, "עדיין, אין ספק שידיעות אחרונות ממשיך וימשיך להיות מדיה מרכזית מאוד ויקרה משמעותית מהשאר, גם מ-'ישראל היום'. חשוב לזכור שבסופי השבוע הפער עדיין משמעותי לטובת 'ידיעות' ושם הכסף הגדול. גם היום משלמים לפחות פי 2 על מודעה ב7 ימים מאשר במוסף סוף שבוע של 'ישראל היום' ".

בכיר באחת מחברות הפרסום אומר כי למרות שעדיין אי אפשר לדבר על השפעה אמיתית על הפרסום, אם המגמה תמשיך לאורך זמן, הפער בחשיפה יקבל ביטוי. "מדובר עדיין באופי צריכה שונה של עיתון המחולק בחינם לעומת עיתון שנקנה בכסף והדברים מקבלים יחס שונה, אבל לחשיפה יש בהחלט משמעות. הקרב מעכשיו יהיה על עיתוני סוף השבוע, זו הזירה הבאה".

"לא הייתי ממהר להספיד את ידיעות אחרונות"

"כל עניין החשיפה של 'ישראל היום' הוא במידה רבה עניין בעייתי", אומר גורם באחד העיתונים, "לא בגלל נטיות פוליטיות כאלה או אחרות, אינטרסים יש לכל עיתון, אלא מאחר וכשמדובר בנתון שמודד חשיפה קשה לאמוד את האפקטיביות של עיתון שקוראים או מדפדפים בו משמעותית פחות זמן ועדיין מתייחסים אליו כאל משהו להעביר את הזמן בין תחנת ארלוזורוב לבית יהושע.

"אמנם כל עניין הרגלי השימוש המסורתיים בעיתונים, שהיו פקטור חזק מאוד בעבר, התמתנו והצמדות לעיתון אחד במשך עשרות שנים זה משהו שמאפיין כמעט רק אוכלוסייה מבוגרת, בכל זאת, מוצר טוב ומושקע יחסית, יישאר כזה. אני מבטיח לך שאם קורא יקבל כל יום את 'ישראל היום' ו-'ידיעות אחרונות' במשך כמה חודשים, הוא יידע להבחין איזה מוצר טוב יותר".

הדר גולדמן, שותף במשרד הפרסום "זרמון – גולדמן": "זהו סקר רחב היקף, לא של שימוש אלא של תפיסת שימוש. אין ספק שעיתון שמחולק חינם בהפצה רוויה עושה את העבודה שלו. בסוף שבוע, שזה זמן קריאת פנאי איכותית, ידיעות אחרונות עדיין שולט. לא הייתי ממהר להספיד את ידיעות אחרונות. אנחנו רואים טרנדים בולטים בעולם שמחפשים בחזרה את האיכות. ידיעות אחרונות יצטרך להמציא את עצמו מחדש והוא יעשה את זה וינצח. כמותג הוא הרבה יותר רחב ועמוק והוא חלק מההוויה".

בקרב העובדים ב-"ישראל היום" נרשמה התלהבות ותחושות שתוארו משביעות רצון ועד התרוממות רוח של ממש. לאור התוצאות, התקיימה אחר הצהריים הרמת כוסית, שהפכה למסורתית בימי פרסום הסקר, מאז יציאתו לאור של העיתון.

גורם בידיעות אחרונות אמר כי לעומת מידת התסכול שמובעת בקרב חלק מהעובדים בעיתון, בכירי העיתון אינם מתרגשים מתוצאות הסקר והוסיף " תחושת התסכול היחידה שנוצרת מבחינה זו היא הפערים בעבודה מול המפרסמים בפועל למול הנתונים המשתקפים בסקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully