וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג משרדי הפרסום 2010: המשרדים הגדולים ממשיכים להתחזק

איילה צורף

20.1.2011 / 11:19

מקאן חצה לראשונה את רף חצי מיליארד השקל במחזור השנתי - והגדיל את הפער מהמתחרים. אדלר-חומסקי היה היחידי מבין המשרדים הגדולים שרשם ירידה בהיקף הפעילות

ארבעה משרדי הפרסום הגדולים ממשיכים להתחזק: את 2010 סיימו מקאן אריקסון, אדלר-חומסקי & ורשבסקי, באומן-בר-ריבנאי ושלמור-אבנון-עמיחי עם גידול של 3.5% בנפח הפעילות הכוללת שלהם לעומת שנה קודמת. מדובר במגמה שהחלה כבר לפני מספר שנים, שהולכת ומתחדדת משנה לשנה. כך, למשל, את השנה הקודמת, 2009, סיימו ארבעת המשרדים עם גידול של 3% בנפח הפעילות שלהם, שמתוספים לגידול דומה של אותם משרדים בשנה שלפניה - כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום.

מגמת ההתחזקות של משרדי הפרסום הגדולים החלה לפני כמה שנים, והיא מתחדדת מדי שנה. כך למשל, את 2009 סיימו המשרדים עם גידול של 3% בנפח הפעילות שלהן, שהתווספו לגידול דומה של אותם משרדים ב-2008.

מתוך הרביעייה, השניים שהציגו את הצמיחה הבולטת ביותר הם מקאן אריקסון ובאומן בר, שצמחו ב-9% ו-10% בהתאמה. חמשת הלקוחות הגדולים ביותר של מקאן בשנה החולפת היו (לפי סדר יורד) המשביר לצרכן, תנובה, YES , בנק לאומי ויוניליוור, מתוכם שלושה הגדילו תקציבי פרסום בשיעור דו ספרתי, yes לא שינתה את היקף הפעילות שלה, ויוניליוור צמצמה אותו.

את השנה סיים מקאן עם פעילות בהיקף 524.5 מיליון שקל, כשהוא עוקף לראשונה בתולדות המשרד את רף החצי מיליארד שקל מחזור פעילות שנתי.

עבור באומן-בר-ריבנאי 2010 הייתה שנת מפנה. לאחר שנים של ירידה בהיקפי הפעילות, או דריכה במקום, השנה הצליח המשרד לשנות כיוון. באומן הוא המשרד הגדול הנוסף מקרב הרביעייה הפותחת שהפגין השנה צמיחה, והיחיד שצמח צמיחה דו ספרתית.

מחזור הפעילות של המשרד צמח ב-10% ביחס לשנה שעברה, בעיקר הודות לזינוק בהוצאה על פרסום של חברת הכבלים HOT, שמרכזת בידיו את תקציב הפרסום שלה כולו, בהיקף 65 מיליון שקל בשנה, ושתפח השנה בכמעט 60% ביחס לשנה קודמת. כמו גם חייב המשרד את צמיחתו לגידול בתקציבי הפרסום של מותגי פרוקטר, גידול של 40% ל-88 מיליון שקל, לסופר פארם ולמפעל הפיס שתקציב הפרסום של כל אחת מהן גדל ב-9% בשנה. את 2010 סיים באומן עם מחזור פעילות של 350 מיליון שקל.

ירידה לאדלר חומסקי

לעומת מקאן ובאומן, אדלר חומסקי מציג ירידה, ושלמור דורך במקום. לאחר שאת 2009 סיים אדלר-חומסקי עם גידול של 15% בהיקף הפעילות, השנה הוא יורד ב-6% ומסיים את השנה עם פעילות בהיקף 387.5 מיליון שקל, ופער של 137 מיליון שקל מהמדורג ראשון. את הירידה במחזורי הפעילות חווה המשרד בשל ירידה של 24% בהיקף הפעילות של פלאפון כמו בזה של אלקטרה. אמנם בזק, הלקוחה המרכזית של המשרד הגדילה ההוצאה על פרסום ב-25%, שופרסל הגדילה ב-24% ומפעל הפיס הגדיל גם הוא ב-9%, אך לא מדובר היה בגידול מספיק כדי לחפות על הירידה בקרב לקוחותיו הבולטים האחרים של המשרד.

הדריכה במקום של שלמור-אבנון-עמיחי מיוחסת בעיקר להחלטה של יעקב קדמי, סמנכ"ל השיווק של פרטנר "לייבש" את המשרד מתקציבי הפרסום של חברת הסלולר.

שלמור הצליח לגייס השנה שני תקציבים גדולים, כל אחד מהם בהיקף של כמה מיליוני דולרים: זה של גינדי, שהשיקה את פרויקט המגורים בתל אביב בפעילות פרסום רחבה מאוד במדיה, וזה של חברת המזגנים טורנדו, אף היא מפרסמת גדולה. עם זאת, העזיבה של פרטנר, שהתרחשה רשמית רק שבועיים, אך הורגשה במשרד כבר בתחילת השנה, באה לידי ביטוי בדירוגים השנתיים. את השנה סיים המשרד עם מחזור פעילות בהיקף דומה לשנה שעברה, כ-300 מיליון שקל.

גיתם, המשרד החמישי בגודלו, מצמצם השנה את הפער בינו ובין הרביעייה הפותחת. אם בשנים קודמות עמד הפער בינו ובין המדורג רביעי, שלמור, על כ-70 מיליון שקל, פער משמעותי בתעשיית הפרסום, הרי השנה, לאחר שגיתם צמח ב-9% ושלמור דרך במקום, הצטמצם הפער לכ-50 מיליון שקל. הגידול בהוצאה על פרסום של שופרסל (24%), של קבוצת אסם (45%) ושל מפעל הפיס (9%) אחראיות לגידול של גיתם, שסיים את השנה עם פעילות בהיקף 250 מיליון שקל.

גלר-נסיס וגליקמן-נטלר-סמסונוב המשיכו לצמוח

השנה החולפת היתה השנייה ברציפות שבה משרדי הפרסום יהושע TBWA, גלר-נסיס וגליקמן-נטלר-סמסונוב רשמו צמיחה, כשיהושע הציג את אחד משיעורי הצמיחה המשמעותיים ביותר. הצמיחה של המשרד אינה באה לידי ביטוי רק בשנתיים האחרונות. בתחילת העשור הוא דורג במקום 12 עם כמה עשרות מיליוני שקלים במחזור הפעילות, אך את 2010 סיים במקום שישי עם צמיחה של 34% לעומת 2009. היקף הפעילות של המשרד הסתכם ב-221 מיליון שקל, בצמוד לגיתם שמעליו, והרבה מעל גלר-נסיס הממוזג.

עם הלקוחות הבולטים של יהושע נמנים בנק דיסקונט, שפירסם בשנה החולפת את "מפתח דיסקונט" ומשכנתא מסובסדת; המועצה להסדר ההימורים עם טוטו ווינר, שפרח בתקופת המונדיאל; מקדונלדס עם מהפיכת הבריאות והגרלת סוזוקי אלטו בכל יום; והגבינה הלבנה של מולר ומעדן מוו החדש של טרה.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "רמי יהושע בנה בעבודה קשה והרחק מאור הזרקורים משרד בעל נפח מסחרי מרשים ויכולות קריאייטיב טובות, והוא נמצא כיום במרחק נגיעה מהחמישייה הראשונה. אם ימשיך לשמור על קצב גידול דו-ספרתי, השאלה אינה אם יגיע לחמישיה המובילה, אלא מתי".

גלר נסיס, שמיזג אליו את פובליסיס לפני כשנה וחצי, גדל מאז המיזוג. את 2010 סיים המשרד עם פעילות בהיקף של 174.5 מיליון שקל, צמיחה של 15% בנפח הפעילות לעומת 2009. הלקוחות הגדולים של המשרד הם אסם, 012, פרוקטר אנד גמבל ויוניברסל מוטורס.

משרד הפרסום גליקמן, שצמח ב-2009 ב-7% המשיך בצמיחה גם בשנה החולפת, עם פעילות שהסתכמה ב-139 מיליון שקל - גידול של 7% נוספים לעומת השנה הקודמת. הלקוח הבולט ביותר של המשרד ב-2010 היה הבנק הבינלאומי, עם הפרזנטור אסי כהן, שהפך את הקמפיינים ההומוריסטים של הבנק למדוברים לאורך כל השנה. בנוסף קיבל המשרד לקוחות חדשים ובהם טריידנט וכרמל.

ענבר-מרחב-שקד רשם את הגידול החד ביותר

גם רות שטרית המשיך לצמוח זו השנה השנייה ברציפות. המשרד סיים את 2010 עם גידול של 17% לפעילות 57 מיליון שקל.

מרבית משרדי הפרסום הציגו בשנה החולפת עלייה לעומת 2009, שהיתה שנת משבר קשה לענף. לאחר שנתיים קשות לראובני-פרידן, שבהן חווה ירידות, ב-2010 הצליח המשרד לסובב את כיוון הגרף ולחזור לצמוח. המשרד דורג שמיני (יחד עם גליקמן) וסיים את 2010 עם צמיחה בהיקף של 7%.

גם זרמון גולדמן, ענבר-מרחב-שקד ויורו ישראל, שסיימו את 2009 בירידות, תיקנו את המגמה בשנה החולפת. שלושת המשרדים צמחו בשנה החולפת בהיקפים דו-ספרתיים.

זרמון גולדמן סיים את השנה עם פעילות בהיקף של 113 מיליון שקל - גידול של 24% ביחס לשנה קודמת. יורו ישראל צמח ב-20% וסיים את השנה עם מחזור פעילות של 55 מיליון שקל. ענבר-מרחב-שקד היה לשיאן הטבלה מבחינת שיעור הגידול כשרשם צמיחה של 46% לעומת 2009. הלקוחות הגדולים של המשרד הם אקסלנס נשואה, "ידיעות אחרונות" (לוח Win Win), מחסני תאורה וקרסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully