וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשך העסקתו של נוימן אינו מתקבל על הדעת"

אמילי גרינצווייג

26.1.2011 / 13:33

בעקבות דבריו של פרשן ערוץ 1, דני נוימן, שפורסמו במעריב, הוציאה קואליציית ארגונים חברתיים מכתב לרה"מ נתניהו וראשי רשות השידור, בדרישה לפטרו לאלתר

בעקבות דבריו של פרשן הכדורגל של ערוץ 1, דני נוימן, שפורסמו הבוקר (רביעי) במוסף הספורט של מעריב, מתרבות הקריאות לפיטוריו.

פורום "שותפות-שאראקה" שלח היום מכתב ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, בו דורשת קואליציית הארגוני החברתיים לפטר את נוימן בעקבות דבריו.

על פי הפרסום של אביעד פוהורילס במעריב, אמר נוימן לאנשי הפקה של ערוץ 1, לפני שידור המשחק בין הפועל קריית שמונה להפועל תל אביב ביום שני השבוע, כי :"אני שונא את אוהדי הפועל ת"א. כולם שם שמאלנים. אם הייתי יכול הייתי עושה להם טרנספר עם כל ערביי ישראל. הרי אין גם ויכוח עם זה שהפועל ת"א זו הקבוצה עם הכי הרבה אוהדים ערבים...".

במכתב, שהעתק ממנו נשלח גם לראש הממשלה והממונה על רשות השידור, בנימין נתניהו, נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר ומנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, טוענים אנשי הקואליציה כי: "התבטאות פסולה וחשוכה זו מבטאת תפיסת עולם אלימה וגזענית. היא מסוכנת וחמורה במיוחד כאשר היא מושמעת על ידי אישיות ציבורית ודמות טלוויזיונית מוכרת". עוד מוסיפים הכותבים כי :"חומרת ההתבטאות מקבלת משנה תוקף נוכח העובדה שמבטאה הוא איש רשות השידור ופרשן הערוץ הממלכתי".

לדבריהם, התבטאויותיו של נוימן מהוות הפרה של תקנון האתיקה וכן הקוד האתי של רשות השידור על פיהם ישנו איסור מוחלט על פרסומים בהם יש משום הסתה לגזענות או לאפליה פסולה.

עוד נכתב כי על פי הדיווח "נוימן אמר את הדברים הפסולים לא במהלך שידור אלא בשיחה עם אנשי הפקה מטעם הערוץ הראשון ועיתונאים אחרים, אולם אין בכך כדי להפחית מחומרת הדברים. רק אתמול פוטר פרשן הבית של רשת SKY הבריטית, אנדי גריי, בעקבות התבטאויותיו השוביניסטיות – גם הן שלא במהלך שידור. ברור לכל כי המשך העסקתו של נוימן ברשות השידור הממלכתית אינה מתקבלת על הדעת. לכן, במידה ויש ממש בדברים שפורסמו, אנו תובעים את פיטוריו המידיים של נוימן מרשות השידור והפסקת כל התקשרות עמו".

בנוסף, אמנון בארי סוליציאנו, מנכ"ל שותף בעמותת "יוזמות קרן אברהם", מסר כי "הגיע הזמן לגלות אפס סובלנות כלפי התבטאויות גזעניות הנאמרות כלאחר יד. על בעלי תפקידים ואישי ציבור לדעת כי ישלמו במשרתם בגין אמירות כאלה".

פורום שותפות-שאראקה מאגד מספר ארגונים חברתיים בהם: אג'נדה, המרכז הערבי יהודי ביפו, הפורום להסכמה אזרחית, יוזמות קרן אברהם, מכון הנגב-אג'יק, סיכוי, קו משווה, קשב ושתיל.

דני נוימן אמר הבוקר בתוכנית "הכל דיבורים" עם ירון דקל: "מקצת של הדברים נכון אך רובם אינו נכון והדברים סולפו והוצאו מהקשרם. כנראה מישהו רוצה לעשות סיכול ממוקד לדני נוימן. את הדעות הפוליטיות והאישיות שלי אינני מביא למגרשי הכדורגל" לדבריו, אמר לאשת ההפקה כי 'יש לי רק בעיה עם הקהל של הפועל תל אביב, לא כולם, המשתייכים לאותו זרם פוליטי אליו אינני משתייך'".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מבירור ראשוני שנערך עם מר נוימן, הוא הכחיש מכל וכל את הנאמר שיוחס לשיחה פרטית שערך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully