וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחבות, הן לא רק בעמיקם

אמילי גרינצווייג

3.2.2011 / 12:19

הרחבת מערך עידן+ (DTT) לכ-12 ערוצים מגיע לממשלה. המהלך, המוערך בכ-50 מיליון שקל, ימומן על ידי משרד האוצר. HOT: "מדובר במהלך פופוליסטי של הלאמת מערך השידורים"

הממשלה תדון ביום ראשון הקרוב ביוזמת שרי האוצר והתקשורת להרחבת מערך השידורים החינמי עידן + (ממירי ה- DTT ), כך שיאפשר שידור של כ-12 ערוצים בתוך שנתיים.

על פי ההצעה, שתוגש להחלטת הממשלה, בשלב הראשון יתווספו לחמשת הערוצים המשדרים (ערוצים 1, 2, 10, ערוץ הכנסת וערוץ 33) כל ערוצי הרדיו האזורי והארצי, חינוכית 23, ערוץ 9, ערוץ 24 וערוץ HD של ערוץ 1. בשלב השני מוצע לצרף לממיר ערוצים ייעודיים נוספים: ערוץ בשפה ערבית, ערוץ חדשות , ערוץ מורשת וערוצי HD נוספים.

ההרחבה המיועדת, בעלות משוערת של 50 מיליון שקל, תמומן על ידי משרד האוצר. בכך התקבלו למעשה המלצות הצוות המקצועי, בו השתתפו משרד האוצר ומשרד התקשורת, הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין.


שר התקשורת משה כחלון מסר: "בכוונתנו להוזיל בתוך זמן קצר את מחיר השידור הרב ערוצי לצרכנים באמצעות הגדלת מספר הערוצים וגיוון התכנים בממיר עידן + כך שיכיל עד 18 ערוצי שידור איכותיים "

שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ מסר: "הרחבת מערך השידורים עידן + נדרשת על מנת לאפשר לציבור הרחב לצפות בחבילת ערוצים משמעותית בחינם וכן במטרה לגרום להפחתת מחירים בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית"


מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה מסר: "הפצת שידורי הטלוויזיה בישראל צריכה להישאר בידיים ציבוריות בשל החשיבות הלאומית וההשפעה הרבה על השיח החדשותי, התרבותי והחברתי בישראל.

HOT: "זו חזרה עשרות שנים אחורה"

מ-HOT נמסר בתגובה לדברים: "מדובר במהלך פופוליסטי של הלאמת מערך השידורים, ופעולה קשה נגד המגזר הפרטי הפועל בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל. המהלך יפגע לא רק בחברות הפרטיות ובעובדיהן, אלא בכל הגורמים המעורבים בתחום, החל מיוצרים ואנשי תוכן ועד משקיעים פרטיים ופעילי שוק ההון. כניסת הממשלה כמפעיל שלישי, מחזירה אותנו עשרות שנים אחורה, ועומדת בניגוד להצהרות של הממשלות הקודמות ולפעולות שנעשו לעידוד המגזר הפרטי.

"בנוסף, ההחלטה עומדת בסתירה לעמדת הוועדות המקצועיות, שבחנו את הנושא באופן מעמיק ומקצועי בעבר, והמליצו על הקמת מערך בסיסי בן חמישה ערוצים. שוב אנו עדים למהלך נחפז ומהיר, שמקדם הרחבה של מערך מיושן, שמבוסס על טכנולוגיית עבר, וגורם להוצאות כבדות של המדינה בהיקף של מאות מיליוני שקלים, שבסופו של דבר יושתו חזרה על תושבי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully