וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שאמה: HOT ו-yes יסייעו בגביית האגרה

אמילי גרינצווייג

6.2.2011 / 13:13

בישיבה משותפת של ועדות החינוך והכלכלה של הכנסת הוחלט לבחון דרכים נוספות להעמקת גביית האגרה. 35% מהחייבים בתשלום אגרה אינם משלמים אותה

משרדי התקשורת והאוצר יבחנו אפשרויות נוספות לאופן גביית האגרה, זאת על מנת להעלות את אחוזי הגבייה. רק 65% מבין החייבים בתשלום אגרת טלוויזיה משלמים אותה כיום. וועדות הכלכלה והחינוך דנות בשעה זו בנושא חוק רשות השידור.
יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) הציע כי גביית האגרה תעשה על ידי שימוש בפלטפורמות של HOT ו-yes, במסגרת התשלום הקבוע אליהן ובכך תעמוד הגבייה על אחוזים גבוהים יותר, לדבריו: "הדיון שלנו צריך להיות על העמקת הגבייה ולא ייקור האגרה" עוד אמר שאמה כי ההצעה מוכרת לחברות הכבלים והלווין, והן לא פסלו אותה על הסף.

יו"ר רשות השידור אמיר גילת אמר: "אם נצא מנקודת הנחה שכל בית אב קולט היום את השידור הציבורי או באמצעות מקלט או מחשב, אז המנגנון הוא אחר לגמרי. יש בעולם כאלו שמשלמים את האגרה בחשבון החשמל, כמו בגרמניה, או הארנונה ואפשר לחשוב על שיטות נוספות".

כלל הדיון התמקד בנושא אגרת רשות השידור שעל פי החוק אמורה לממן לפחות כ-300 מיליון שקלים מעלות הרפורמה. במתווה המקורי של הצעת החוק מימון הרפורמה תמומן על ידי 90 מיליון מענק מתקציב המדינה, 240 הלוואות מתקציב המדינה שיפרסו ל-15 שנה, והיתר מהעלאת האגרה, אולם ועדת הכלכלה של הכנסת סרבה בעבר לאשר העלאה זו. בנושא זה אמר היום ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) :"יש ניסיון חמור ביותר של משרד האוצר ושל הפקידות שבו לקשור את הרפורמה להעלאת האגרה ולדחוף את ידה של המדינה לכיסו של האזרח. הדבר הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת, מנסים לבוא ולומר שהציבור יממן את הרפורמה. זה מעוות וזה מזכיר את הרפורמה בשירותי הכבאות".

ח"כ כ"ץ ממשיך לתקוף

הדיון על הגבייה עורר סערת רוחות. ח"כ אחמד טיבי טען כי הגבייה הנמוכה יחסית, במגזר הערבי, נובעת מאי אמון של הציבור הערבי ברשות השידור. כן אמר טיבי כי אי תשלום מסים כתוצאה מאי אמון בממשלה הוא "דבר לגיטימי, אך לא החלטנו על כך". ח"כ אקוניס טען כי מדובר בקריאה למרד אזרחי באמצעות הפסקת תשלום מסים. בהמשך החליפו הח"כים חילופי דברים קשים שבשיאם כינה ח"כ טיבי את ח"כ שמאלו ברקוביץ' טיפשה. ח"כ שמאלוב :"לא לקחת גם היום תקופות הרגעה? אני דורשת שתחזור בך מהכינוי 'טיפשה'. ח"כ טיבי :"האישה הזו הפסיקה קבל טיפול מאז הגיעה למשכן. יש עובדות שאני לא חוזר בי מהן". על כך ענתה שמאלוב : "מי אתה? בוגד שנוסע ומלכלך על ישראל בכל מקום".

גם הפעם ניצל ח"כ יעקב כ"ץ (האיחוד הלאומי) את הדיון כדי לתקוף את הפרשן המשפטי של רשות השידור, משה נגבי וכינה אותו דיקטטור. לטענתו הנגבי אמר במהלך שידור: "תפקידו של ויינשטיין עד עכשיו הגנת על השרצים תפקידך לבער את השרצים, כדאי שתתעשת כמה שיותר", על כך אמר ח"כ כ"ץ כי "ציבורים שאוהבים את ישראל אינם יכולים לשמוע את ההערות האלו".
מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, אמר בתגובה: נבדוק אם הוא אמר, אני מבקש לא לפסול באופן גורף אנשים שנמצאים עשרות שנים ברשות השידור. לצדו של נגבי יש גם פרשנים משפטיים אחרים, יש אצלנו מנגנון ואפשר להתלונן. בוא נשים את הדברים בפרופורציה הנכונה ולא נשתמש במשה נגבי כדי לתקוף את רשות השידור".



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully