וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הרישיונות אושר בקריאה שניה ושלישית

אמילי גרינצווייג

7.2.2011 / 20:05

מליאת הכנסת הצביעה היום בקריאה שניה ושלישית על המעבר משידור בזיכיונות לרישיונות ברוב של 28 חברי כנסת לעומת שבעה מתנגדים

הצעת חוק המעבר משידור בזיכיונות לשידור ברישיונות עברה היום בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ברוב של 28 חברי כנסת נגד שבעה מתנגדים. מדובר בהצעת חוק שנדונה במשך למעלה משנה בוועדת הכלכלה, וקובעת כי עם כניסת החוק לתוקפו, יעברו הזכייניות לשידור ברישיון שניתן לתקופה של 15 שנה. הכנסבת אישרה גם את ההסתייגות שח חבר הכנסת ניסים זאב, לפיה בעל רישיון חדש לא יחוייב לשדר או לרכוש חדשות בשנתיים הראשונות.

בדיונים האחרונים שהתקיימו בנושא בוועדה נקבע כי תינתן לשר התקשורת הסמכות להאריך את מועד המעבר בשנה נוספת המשמעות היא כי לשר, בהסכמת שר האוצר ובהתייעצות עם מועצת הרשות השנייה, תינתן האפשרות לדחות את המועד עד ל-1.1.2014. את ההחלטה אם לדחות את מועד המעבר יצטרך השר לקבל עד ל-1.03.2011.

על פי החוק, עם המעבר לרישיונות, יבוטלו השידורים באפיקים 2 ו-10, אך במקרה וזכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, ימשיכו לשדר כבעלות זיכיון בערוץ 2, תוכל לחברת ישראל 10 להמשיך ולשדר באפיק 10 לתקופת ביניים גם כבעלת רישיון. בנוסף, קשת ורשת יוכלו להמשיך באחזקה משותפת בחברת החדשות של ערוץ 2, במשך תקופה של עד 3 שנים לאחר המעבר לרישיון וכי היקף ההשקעה לא יפחת מההיקף ערב פרסום החוק. יצויין, כי על פי החוק עם המעבר לרישיונות מתפוגגת החובה של הזכייניות לשדר רצועה של שידורי ערוץ 23.

בעל רישיון יוכל להיות רק אזרח ותושב ישראלי, זאת בניגוד להצעת הממשלה שביקשה לאפשר גם לתושבי קבע להחזיק ברישיון.

שר התקשורת משה כחלון ברך על ההצבעה ואמר: "יצאה לדרך רפורמה משמעותית". חבר הכנסת אופיר אקוניס, שהציג היום במליאת הכנסת את הצעת החוק אמר: "מדובר במהפכה אמיתית בשוק הטלוויזיה במדינת ישראל. אני מקווה ומאמין שהמעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות תרווח את השיח בשוק הטלוויזיה ותפתח אותו לתחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully