וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקן: "התקשורת נוהגת באחריות ויודעת לצנזר את עצמה"

אמילי גרינצווייג

9.2.2011 / 16:36

ועדת חוקה חוק ומשפט דנה היום בהצעת חוק המבקשת לאסור לפרסם תמונתו של נפגע ותמונת גופתו של אדם שנפטר באמצעי התקשורת

"אין להשאיר את שיקול הדעת הבלעדי על פרסום תמונות של נפגעים רק בידי גופי התקשורת. אך עם זאת, את החקיקה ואת קביעת כללי משחק יש לעשות בשיתוף עם נציגי התקשורת, על מנת שהמחוקקים יבינו את צרכי התקשורת" כך אמר היום עיתונאי ידיעות אחרונות שמעון שיפר, במהלך דיון בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת בנושא הצעת חוק המבקשת לאסור לפרסם תמונתו של נפגע ותמונת גופתו של אדם שנפטר באמצעי התקשורת. מדובר בהצעת חוק של חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני (יהדות התורה) אשר עברה לפני כחודש בקריאה ראשונה.

יו"ר הועדה ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) פתח את הדיון במכתב ששלח לו איתן טרבושי, אחיה של ליז ז"ל שנרצחה ב"בר נוער", בו הוא מספר על החוויה הקשה שעברה משפחתו לאחר שתמונה של גופת אחותו שאיננה מכוסה פורסמה בכלי התקשורת. "גם לאדם שנפגע יש זכויות, ויש להגן עליהן, לא רק זכות הציבור לדעת קודמת לכל" אמר ח"כ רותם.

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה מנגד כי היא מזדהה עם רוח החוק, אך מתנגדת לחקיקה של ערכים אלה: "ההיסטוריה של מדינת ישראל מלווה בתמונות מכוננות, חלקן מאירועים קשים, חוק שכזה יביא לניתוק הציבור מההתרחשות". מזכ"ל מועצת העיתונות אריק בכר אמר בדיון: "חקיקה מעין זו, היא חקיקה לעולם שאיננו קיים במציאות של ימינו של אינטרנט ומכשירים סלולריים", מו"ל קבוצת הארץ עמוס שוקן הוסיף כי "יש להיזהר בחוקים הפוגעים בחופש הביטוי. התקשורת נוהגת באחריות גם היום ויודעת לצנזר את עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully