וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: 94 עיתונאים ואנשי מדיה נהרגו ב-2010

אמילי גרינצווייג

14.2.2011 / 13:19

על פי דו"ח שפרסמה הפדרציה הבינלאומית לעיתונאים, צה"ל נוהג באופן שיטתי באלימות כלפי צלמי עיתונות, במטרה למנוע מהם לתעד את פיזור הפגנות הפלסטינים

94 עיתונאים ועובדי מדיה נהרגו במהלך שנת 2010, כך עולה מדו"ח שפרסמה הפדרציה הבינלאומית לעיתונאים IJF. מדובר במספר כולל של 2271 אנשי תקשורת שנהרגו ב-21 השנים בהן מוציא הארגון את הדו"ח השנתי.

הנתון מראה ירידה לעומת השנים שעברו.בשנה שעברו דווח על 139 אנשי תקשורת שנהרגו, כאשר ב-2008 ו-2007 נרשמו 109 ו-177 הרוגים בהתאמה. למרות הירידה במספר ההרוגים, הדוח מציין כי רמת האלימות הגבוהה עודנה האיום המרכזי על בטיחות התקשורת. דו"ח הארגון מציין את פקיסטן כמדינה המסוכנת ביותר לעיתונאים, בה נהרגו בשנה החולפת 16 אנשי תקשורת. אחריה צויינו מקסיקו והונדורס, שבכל אחת מהן נהרגו עשרה אנשי תקשורת.

במזרח התיכון נהרגו שמונה אנשי תקשורת, מתוכם שישה בעירק, אחד בלבנון ואחד בתימן. בדו"ח כתוב כי צה"ל נוהג באופן שיטתי באלימות כלפי צלמי עיתונות במטרה למנוע מהם לתעד את פיזור הפגנות הפלסטינים.

לדברי איידן ווייט, מזכ"ל הארגון: "המספרים האלו ממחישים כיצד בעידן בו המדיה צוברת יותר ויותר עוצמה וכאשר לבני אדם יש נגישות נרחבת למקורות שונים של מידע, עיתונאים הנחושים לדווח על האמת עומדים מול סכנות מתגברות. קונפליקטים אזוריים, מלחמות סמים ואי יציבות פוליטית, ממשיכים לייצר שדות הרג עבור עיתונאים ואנשים אשר עובדים עמם". עוד מציין ווייט כי הפטור מענישה על עבירות שנעשות כלפי עיתונאים והיד הקלה של הממשלות בעניין מהווה מקור נוסף לאלימות כלפי התקשורת.

מדובר צה"ל נמסר: "תמוה כי ארגון מוסר פרטים לגבי צה"ל בעוד שנציגיו לא טרחו לפנות ולאמת מידע זה עם נציגי דובר צה"ל.
לגופו של עניין, במדינת ישראל קיימת פתיחות ושקיפות רבה בהתנהלות לגבי התקשורת הישראלית והבינלאומית.
יחד עם זאת, במוקדי חיכוך כאשר על כוחות הביטחון לבצע את המוטל עליהם כדי לדאוג לביטחון אזרחי ישראל מצופה כי נציגי התקשורת יפגינו אחריות ויימנעו מפרובוקציות מיותרות. באותו זמן, עליהם לכבד את הכללים החלים באירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully